دانشگاه ها غنی ترین بستر برای آبادانی باشند

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز iبه نقل از منبع ذکر شده در خبر

رییس دانشگاه‌آزاد اسلامی تاکید نمود: علم، مقدمه آبادانی زمین است و دانشگاه ها iبه عنوان مهد علم، باید خود غنی ترین بستر برای آبادانی باشند.

به گزارش تفسیری مشرق iبه نقل از آنا، فرهاد دانشجو رییس دانشگاه‌آزاد اسلامی iبه مناسبت برگزاری شانزدهمین همایش سراسری معاونین عمرانی این دانشگاه iبه میزبانی واحد نجف آباد پیامی منتشر نمود که توسط محمد خجسته معاون اداری و مالی دانشگاه قرائت شد.

متن کامل پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هو انشاکم من الارض وستعمرکم فیها

شما را از زمین آفرید و iبه آبادانی زمین گماشت .( سوره هود /۶۱)

خداوند بزرگ را شاکرم که در دهه مبارک ولایت و در سالی که مزین iبه نام « حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی » است ، شاهد برگزاری همایش معاونان عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد نجف آباد هستیم ؛ همایشی که بی شک، باید مهمترین رویکرد آن، تبیین عملی راهبرد حمایت از تولید ملی در گستره عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی باشد .

علم ، مقدمه آبادانی زمین است و دانشگاه ها iبه عنوان مهد علم، باید خود غنی ترین بستر برای آبادانی باشند ، چرا که هر قدر، آگاهی انسانی ، پیشرفته تر باشد ، آبادانی جامعه افزون تر خواهد شد .

از منظر قرآن کریم هم عمران و آبادانی وظیفه همگانی است و انسان بر اساس وظیفه ذاتی و هدف غایی خلقتش ، باید زمین را آباد سازد . اکنون و در دهه چهارم انقلاب اسلامی که با تصریح مقام معظم رهبری iبه عنوان دهه پیشرفت و عدالت نام نهاده شده ، باید توجه کنیم که آبادانی و عمران؛ مقوله ای است که iبه طور مستقیم منجر iبه وقوع پیشرفت و عدالت می شود و این حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی iبه دلیل وسعت عمل و فراگیری امور عمرانی ، امر پر اهمیتی است که باید در کمال دقت و ملاحظه مورد توجه باشد .

بدون شک اگر عنصر کیفیت در پیشرفت و توسعه عمرانی مورد توجه نباشد این پیشرفت حائز ارزش نبوده و دست اندرکاران حوزه عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی باید رشد کیفی را iبه عنوان نقطه هدف خود در فعالیت های عمرانی ملاک عمل قرار دهند .

نکته دیگر ، توجه iبه اصل صرفه جویی و سرعت بخشی iبه فعالیت هاست که با توجه iبه شرایط تحمیلی دشمن iبه ملت شریف ایران این موضوع بیش از پیش اهمیت یافته و امعان نظر جدی iبه این نکته می تواند راهگشا باشد .

در پایان از تلاش های صادقانه همهی مسئولان عمرانی در واحد های دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور و خدمات ارزشمند آنان تشکر و قدردانی می نمایم .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.