دانشگاه وین سقوط کرد/ پلی تکنیک زوریخ سه پله بالا رفت

به گزارش ایرنا، هر چند دانشگاه وین در این فهرست همچنان در میان ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد، ولی از جایگاه ۱۳۹ به ۱۶۲ سقوط کرده است.

فهرست درجه بندی دانشگاهها هر سال یکبار از سوی مجله دانشگاهی ˈ TIMES HIGHER EDUCATIN ˈ منتشر می شود.

روزنامه اتریشی ˈاستانداردˈ در پی انتشار این فهرست ، عنوان ˈیک سال ناموفق برای دانشگاه های اتریشˈ را برای خود برگزید و تاکید کرد که این کشور باید برای دانشگاه هایش سرمایه گذاری بیشتری انجام دهد.

این درحالی است که در سوییس وضعیت بگونه ای دیگر است و رسانه های این کشور با عنوان ˈهفت دانشگاه سوییس در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر جهانˈ به استقبال این خبر رفتند.

به گزارش رادیو سوییس، سه دانشگاه سوییس حتی در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند که پلی تکنیک زوریخ و لوزان از آن جمله اند.

پلی تکنیک زوریخ توانسته از رده پانزدهم در سال گذشته به رده دوازدهم در سالجاری ارتقا پیدا کند و بعنوان بهترین دانشگاه غیر زبان انگلیسی در جهان به حساب آید.

پلی تکنیک لوزان نیز از ردیف چهل و ششم در سال قبل به ردیف چهلم در سالجاری ارتقا پیدا کرده و دومین دانشگاه در خارج از انگلیس شناخته شده است.

البته برخی از دانشگاههای دیگر سوییس جایگاههای سال گذشته خود را تا حدودی از دست داده و بطور مثال دانشگاه زوریخ که در سال قبل در ردیف شصت و یکم قرار داشت به رده هشتاد و نهم نزول کرده است.

دانشگاه لوزان نیز از رده صد و شانزدهم به رده صد و سی ام و دانشگاه ژنو نیز در ردیف صد و سی و سوم قرار دارد. این دانشگاه در سال گذشته در ردیف ۱۱۱ قرار داشت.

دانشگاه بازل نیز که در سال قبل در جایگاه ۱۱۲ قرار داشت در فهرست امسال در ردیف ۱۴۲ قرار دارد.

این درحالیست که دانشگاههای آمریکا و انگلیس در راس بهترین دانشگاههای جهان قرار گرفته اند. دانشگاه فنی کالیفرنیا در راس بهترین دانشگاهها در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد و دانشگاه هاروارد پس از استنفورد و آکسفورد در ردیف چهارم جای گرفته است.

ضمنا هفتاد و شش دانشگاه آمریکا جزء ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان هستند، در حالیکه این رقم در سال گذشته بالغ ۵۱ دانشگاه بود. دو دانشگاه چین نیز توانسته اند جایگاه بهتری از سال قبل را در این فهرست بدست آورند.

یک موضوع قابل توجه در فهرست سال جدید، هلند است که ۱۲ دانشگاه آن در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند که پس از آمریکا و انگلیس در این زمینه در ردیف سوم قرار دارد.

اروپام ۱۳۴۴

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.