دانشگاه و حوزه آماده پذیرش مسئولیت جهانی نیستند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رحیم پور ازغدی در همایش نظریه بیداری اسلامی گفت: دانشگاه و حوزه هنوز خود را برای پذیرش مسئولیت جهانی آماده نکرده و وقت خود را با بحث های پیش پا افتاده می گذرانند.

وی افزود: غربی ها خواسته اند که در مقابل انقلاب اسلامی الگویی ایجاد کنند که به جای ضرر به صهیونیستها به مسلمانان ضربه وارد کنند.

رحیم پور با اشاره به اینکه آنها قصد دارند تاکتیک انقلاب اسلامی را مخدوش کنند اظهار داشت: ما باید بتوانیم بین آنچه به عنوان عملیات شهادت طلبانه در کشورهای عربی روی داده و آنچه آنها می خواهند جا بیاندازند مرز بکشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز اراده خدا در بیداری ملت ها رقم خورده است خاطرنشان کرد: اکنون در عصر ملت ها و اسلام هستیم و این عصر فرا رسیده است.

ازغدی خاطرنشان کرد: امام راحل همیشه می گفت که این قرن، قرن اسلام و غلبه مستضعفان بر مستکبرین است.

وی ادامه داد: در ۱۵۰ سال گذشته همیشه الهام ها از غرب به شرق در حرکت بوده است اما اکنون حجاب از شرق به غرب می رود و یا الگوپذیری از میدان التحریر از خاورمیانه به غرب رفته است.

به گفته رحیم پور این امر نشان می دهد که سیر تاریخی غرب به شرق تغییر یافته و تبدیل به شرق به غرب شده است و این یعنی شروع یک تاریخ جدید.

وی تاکید کرد: جهان سرمایه داری در اروپا و آمریکا در معرض انقلاب مردمی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: دیکتاتورهای دست نشانده در کشورهای عربی سقوط کردند و تناقض گویی و پریشانی آنها در برابر جنبش های عربی دستشان را رو کرده است.

وی در پایان تاکید کرد: هیچ جنبش اسلامی در جهان به اندازه انقلاب اسلامی به جلو حرکت نداشته است. ما نظام تشکیل داده و با غرب مبارزه کرده ایم. انقلاب اسلامی با وجود برخی اشکالات، در بسیاری از عرصه ها از جمله حفظ مردم سالاری بهترین جایگاه را دارد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.