دانش آموزانی که صبحانه می خورند خلاق ترند

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا-بررسی‌ها نشان می‌دهند وقتی کودکان بدون صرف صبحانه به مدرسه می‌روند، کم توجه، زودرنج و بی‌حال‌تر می باشند.
به گزارش خبرگزاری آریا، ناهید برخورداری کارشناس تغذیه؛ با اشاره به اهمیت وعده صبحانه برای دانش آموزان افزود: ترک خانه بدون خوردن صبحانه به از دست رفتن قوای تمرکز در ساعات پایانی صبح و به از دست دادن انرژی برای فعالیت‌ها و احساس زودرنجی در آن‌ها می‌انجامد.
ناهید برخورداری خاطرنشان کرد: کودکانی که عادت به خوردن صبحانه ندارند، با گذشت چند ساعت از روز میزان قند خونشان کاهش یافته و از نظر عضلانی نیز زود‌تر احساس خستگی می‌کنند. چنین دانش آموزانی نمی‌توانند به خوبی روی مطالب تمرکز کنند و چنانچه به بازی بپردازند، کارآیی مناسبی نخواهند داشت. اگر والدین در صدد ترک این عادت نباشند فرزندانشان در بزرگسالی نیز میل به خوردن صبحانه نخواهند داشت.
این کارشناس تغذیه در یزد عنوان کرد: چنانچه کودک صبحانه خود را نخورد قند خون او افت خطرناکی خواهد داشت که منجر به بروز علائمی مانند سردرد، خستگی ذهنی و جسمی و گیجی می‌شود.
وی با بیان این که ارتباط معنادار و مستقیمی بین تغذیه مناسب و مغذی در ابتدای روز و توانایی ذهنی کودک وجود دارد تصریح کرد: خوردن صبحانه توانایی حل مسائل، یادگیری و تمرکز را در کودک افزایش می‌دهد.
برخورداری متذکرشد: تحقیقات نشان داده‌اند کودکانی که صبحانه می‌خورند خلاق‌تر می باشند و انرژی پایدار بیشتری دارند.
وی اخطار داد: کودکانی که صبحانه را حذف می‌کنند نیازهای روزانه خود به ویتامین‌ها و مواد معدنی را برآورده نخواهند کرد و این اثر در رشد کودک اثرمنفی خواهد داشت. از طرف دیگر کودکانی که صبحانه می‌خورند به طور کل از رژیم غذایی سالم تری برخوردار می باشند.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.