دانش آموزان به سمت خلاقیت سوق داده می‌شوند

جام جم آنلاین: وزیر آموزش و پرورش اجرایی شدن تمامی بخشهای سند تحول بنیادین را وابسته به عملکرد مسوولان دانست وگفت: بر اساس برنامه‌های سند تحولی آموزش و پرورش، دانش آموزان به جای حفظ عددی به سمت تفکر، خلاقیت و نوآوری سوق داده می‌شوند که راهکارها و برنامه‌های اجرایی آن به طور کامل تبیین شده است.

به گزارش روزچهارشنبه جام جم آنلاین  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حمیدرضا حاجی‌بابایی درباره ویژگی‌های اولین فارغ التحصیلان نظام جدید آموزشی که از امسال وارد پایه ششم ابتدایی می‌شوند، گفت:‌ تمام ویژگی‌ها و انتظارات در برنامه سند تحول تشریح شده و تا جایی که ممکن است باید بخشهای مختلف این سند را اجرایی کنیم.

حاجی بابایی تصریح کرد: باید تربیت یافته و دیپلمه نظام جدید دانش آموزی باشد که جامعه، جایگاه خانواده و خود و همچنین رابطه خود با خدای خود را بهتر بشناسد و ضعف نهایی از این آموزشها، تربیت انسانهای متعالی است.

وی ادامه داد: دانش آموزی که در نظام جدید آموزشی تحصیل می‌کند، پس از فارغ‌التحصیلی در کنار تربیت خوب اخلاقی باید از توانایی علمی بالا نیز در جامعه برخوردار باشد تا بتواند علاوه بر جامعه در مجامع بین‌المللی نیز افتخار آفرین باشد.

حاجی بابایی اظهار کرد: پاسخ دادن به طور کامل به همه این انتظارات تا شش سال آینده امکان پذیر نیست، اما تلاش خود را بکار می‌بندیم تا مسیری را طی کنیم که می‌تواند بخش اعظمی از این برنامه‌ها را عملیاتی کند، اما اجرای کامل برنامه‌ها به عملکرد مسئولان بستگی دارد.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش برای اجرای برنامه‌های سند تحولی ریل گذاری می‌شود و همه هدف و تلاش آن رضایت مردم و خداوند است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.