دانش بومی ایران می‌تواند بسیاری از تهدیدات سایبری را پاسخ دهد

دانش بومی ایران می‌تواند بسیاری از تهدیدات سایبری را پاسخ دهد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان این که دانش بومی ایران به حدی رسید که بسیاری از تهدیدات سایبری را پاسخ می دهد گفت: آمادگی مقابله با هر گونه تهدیدات بدافزاری را داریم.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهندس علی حکیم جوادی گفت: روزانه در دنیا بیش از ۷۳۰ هزار بدافزار تولید و ارسال می‌شود که برخی از آنها برای اهداف خاص توسط کشورها تولید می‌شود.

وی افزود: مجموعه وزارت ارتباطات با همراهی و کمک مجموعه‌های دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان این توانایی را دارد که به مقابله با حملات بدافزاری بپردازد.

معاون وزیر ارتباطات در خصوص بدافزار Flame (شعله آتش) که اخیراً توسط مرکز ماهر شناسایی شد اذعان داشت: این مرکز با همکاری سایر دستگاه های ذی ربط در وهله اول این بدافزار را شناسایی و به ارگان ها اطلاع رسانی های لازم را انجام داد؛ هم چنین ایران تنها کشوری بود که توانست در ابتدای امر این بدافزار را شناسایی و پاک کننده آن را تولید کند.

اطلاع رسانی به موقع در خصوص DNS چنجر انجام شد

در ادامه حکیم جوادی با اشاره به این که یک سایت تعاملی در مرکز ماهر به منظور اطلاع رسانی به موقع در جهت حملات بدفزاری وجود دارد اظهار داشت: حملات سایبری خاص کشور ما نیست و به دلیل گسترش روز افزون فناوری اطلاعات در تمامی حوزه ها ، تهدیدات سایبری نیز رو به افزایش است.

وی افزود: بسیاری از کشورها سرمایه گذاری های کلانی را برای مقابله با انواع تهدیدات سایبری انجام داده اند و کشورما نیز با توجه به گسترش کاربردهای IT از این حملات مصون نیست.

معاون وزیر ارتباطات اضافه کرد: مجموعه هایی در خصوص اطلاع رسانی رخدادهای سایبری در کشور شکل گرفته که هشدارهای لازم و روش مقابله با آنها را به سرعت به سازمان ها اطلاع می دهند که از آن جمله می توان به اطلاع رسانی به موقع بدافزار DNS چنجر اشاره کرد که نام های دامنه را تغییر می داد.

وی اذعان داشت: DNS چنجر در شبکه اینترنت مشاهده شد و متخصصان داخلی با تعاملی که با مرکز ماهر داشتند؛ اطلاع رسانی و هشدارهای لازم در خصوص این بدافزار را به ارگان های مربوطه انجام دادند.

وی در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی برای مقابله با حملات بدفزاری اندیشیده شده خاطر نشان ساخت: علاوه بر مراکزی که هشدارها و اطلاع رسانی های لازم را در این زمینه انجام می دهند خود سازمان ها تا امکان باید کارهای داخلی خود را از طریق شبکه داخلی انجام دهند که در قانون برنامه پنجم نیز به آن اشاره شده و هم چنین با به کارگیری مدیریت امنیت اطلاعات، ایمنی مجموعه های خود را افزایش دهند.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.