“دانش علوم و فناوری رنگ” مورد بررسی قرار می گیرد

فروردین ۱۴۰۳

دانش علوم و فناوری رنگ در پنجمین کنگره بین المللی رنگ ۲۷ آذر در دانشگاه صنعتی اصفهان مورد بررسی قرار می گیرد.

دکتر حسین ایزدان، دبیر پنجمین کنگره بین المللی رنگ و پوشش در گفتگو با خبرنگار علمی  باشگاه خبرنگاران افزود: گسترش دانش علوم و فناوری رنگ و مهندسی پوشش و نیز گسترش دیدگاه های علمی، عملی و تخصصی در علوم و فناوری رنگ و مهندسی پوشش از جمله اهداف برگزاری این کنگره بین المللی است. معرفی دستاوردهای تحقیقات علمی اخیر و کاربرد آن ها در سازمان ها و صنایع مختلف و تبادل تجربیات به منظور گسترش و اجرای روش های علوم و فناوری رنگ و مهندسی پوشش را از دیگراهداف برگزاری این کنگره است.

وی گفت: رنگ ها به رشته های مختلف علوم انسانی نیز کمک های فراوانی کرده اند روانشناسی رنگ ها، زبان شناسی، علوم شناختی و فلسفه رنگ از جمله گرایش هایی است که از این قابلیت در جهت پیشبرد تحقیقات خود بهره برداری می نماید. بطور نمونه و در رشته کشاورزی، از رنگ ها در تشخیص کیفیت مواد غذایی و جذب بهتر مشتری در حوزه تجاری و نیز به منظور دفع و یا جذب آفات استفاده های فراوانی می گردد.

دبیر این کنگره اظهارکرد: حوزه بهداشت و سلامت به منظور شناسایی و درمان بعضی از بیماری ها، حوزه های دفاعی و امنیتی و نیز علوم مختلف فنی و مهندسی از دیگر استفاده کنندگان از قابلیت ها و مزایای رنگ و پوشش می باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.