دانش پزشکی ایران در جایگاه ۲۰ جهان قرار دارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز در حالی رتبه ۲۰ جهان در تحقیقات پزشکی را دارا هستیم که ۱۱ سال پیش رتبه‌مان ۵۶ بود.

به گزارش دریچه خبر ، دکتر مرضیه وحید دستجردی در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این که ایران در صنعت داروسازی رتبه ۱۶ دنیا را داراست، گفت: دستیابی به این رتبه ها افتخار بزرگی است و نشان می دهد که سریع تر به اهداف ایران ۱۴۰۴ دسترسی پیدا کرده ایم.

وی با بیان این که چنین کتابخانه‌هایی در تمامی دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود، افزود: بیشتر دانشگاه ها درحال ساختن ، تجهیز و یا بهره برداری از کتابخانه های جامع خود هستند و این کتابخانه ها مورد استفاده اساتید و دانشجویان قرار می گیرد.

دکتر دستجردی با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی تهران بیش از ۲۰ هزار دانشجو دارد، تصریح کرد: دانشجویان احتیاج به این چنین کتابخانه هایی دارند تا از دانش روز بهره برده و علم و دانش خود را ارتقا دهند.

وی ادامه داد: ۶ هزار کتب علوم پزشکی، ۱۸ هزار پایان نامه و ۱۸۰۰ نشریه علوم پزشکی در این کتابخانه وجود دارد که اساتید و دانشجویان می توانند از اطلاعات آن بهره ببرند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: فعالیت این کتابخانه ها باید به صورت شبانه روزیفعالیت کنندتا دانشجویان از امکانات آن بیشتر استفاده کنند


DaricheKhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.