دانلود آهنگ «آواز شوشتری» با صدای صادق شیخ زاده

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

صادق شیخ زاده

صادق شیخ زاده

موسیقی – سودا مولائی: آهنگ «آواز شوشتری» با صدای صادق شیخ زاده منتشر و از طریق سایت موسیقی در دسترس مخاطبین موسیقی ایران قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار موسیقی ، این آهنگ در فضای شوشتری و طبق رسوم معمول در قبل با مقدمه ای در شور آغاز می گردد که طرح کلی این اثر وام گرفته از مکتب اصفهان و درسهای استاد احمد ابراهیمی، استاد حسین عمومی و استاد محمد اسماعیل قنبری است که با رباعیاتی از خیام اجرا گردیده است.

گوشه شوشتری در قبل بسیط تر بوده و نام آواز داشته است که از چند گوشه مستقل نسبت به دستگاه همایون تشکیل میشده است اما اکنون از آن گوشه ای بیش باقی نمانده که در این اثر تلاش شده تا فرمهای کم تر پرداخته شده به آن بیشتر مورد تمرکز قرار گیرد.

آواز شوشتری مذکور قسمتی از آلبوم «اینک از امید» است که رتبه دوم فستیوال icm اتریش را از آن خود کرده و این آهنگ از آلبوم برای شرکت در بخش جایزه خیام دانشنامه فردریک لونورمان فرانسه از سوی دپارتمان icm برگزیده گردید و بالا خره در طی مراسمی در شهر استراسبورگ موفق به کسب نشان درجه یک خیام از دانشنامه فردریک لونورمان فرانسه گشت.

شایان ذکر است که این اثر طی چند روز آتی توسط دانشنامه پیش الذکر در فرانسه منتشر خواهد شد که نوازندگی این ساز و آواز بر عهده شاهین شهبازی، آهنگساز آلبوم اینک از امید بوده است.

+ دانلود آهنگ

این آهنگ را آنلاین بشنوید:

منبع: موسیقی Musiceiranian.ir


موسیقی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.