دانلود قطعه شنیدنی «ساری گلین» با آواز محمد معتمدی از موسیقی

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

Hamavayan-concer-teh018چندی پیش کنسرت گروه موسیقی هم آوایان به سرپرستی و آهنگسازی حسین علیزاده  و حضور چهار خواننده (محمد معتمدی، پوریا اخواص، راحله برزگری و صبا حسینی) در مرکز همایش های برج میلاد شهر تهران برگزار شد که در این اجرا معتمدی چند قطعه به زبان آذری اجرا کرد.

به گزارش خبرنگار موسیقی ، «ساری گلین» که از آهنگ‌های قدیمی و معروف آذری و از آثار قدیمی و فولکلوریک ایران محسوب می‌شود، جزو قطعاتی بود که معتمدی با همراهی گروه هم آوایان به روی صحنه برد.

«ساری گلین» که آهنگ و شعری قدیمی دارد، اینبار با تنظیم متفاوت استاد حسین علیزاده و آواز محمد معتمدی خواننده جوان و اهل کاشان اجرا شد که در ادامه می توانید فایل صوتی اجرای این قطعه شنیدنی را از طریق پایگاه اینترنتی موسیقی دانلود نمایید و در صورت تمایل آنلاین گوش کنید.

شایان ذکر است که از لحاظ لغوی ساری گلین در ترکی آذربایجانی یعنی عروس زرد یا عروس موطلایی که در افسانه‌های آذربایجان اشاره به خورشید است یا در ارمنی Sari Aghjik به معنی دختر کوهستان یا Vard Siretsi به معنی من عاشق یک گل رز شدم، می‌باشد.

در کنسرت گروه هم آوایان که در سالن همایش های برج میلاد تهران به اجرا درآمد، نوازندگی تار و شورانگیز را حسین علیزاده با تار و شورانگیز، تمبک و سازهای کوبه ای را پژمان حدادی، نوازندگی سه تار را علی بوستان ، نوازندگی نی را سیامک جهانگیری ، نوازندگی کمانچه را سینا جهان آبادی ، نوازندگی دف و سازهای کوبه ای را بهنام سامانی، نوازندگی عود را نگار بوبان ، نوازندگی قانون را پریچهر خواجه ،نوازندگی تار را رادمان توکلی، نوازندگی بم تار را سیاوش برهانی و نوازندگی قیچک را محمد انشایی برعهده داشتند.

+ دانلود «ساری گلین» (این قطعه به صورت زنده از سالن کنسرت تهران «هم آوایان» ضبط شده است)


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.