دانیس تانوویچ برنده جایزه رسانه های جامعه اروپا شد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

دانیس تانوویچ فیلمساز بوسنیایی برنده جایزه رسانه های جامعه اروپا شد.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین ،دانیس تانوویچ که با فیلم ” سرزمین هیچ کس” برنده جایزه اسکار فیلم خارجی زبان شده بود ،برای ساخت فیلم ” به چی نگاه می کنی؟” برنده جایزه رسانه های اتحادیه اروپا شد.

“به چی نگاه می کنی؟” به مانند اغلب فیلم های تانوویچ دربارهٔ جنگ داخلی یوگسلاوی سابق است و به داستان سقوط شهر سارایه وو در جنگ داخلی بیست سال پیش و آبادی دوباره اش طی دو دهه می پردازد.

این فیلم که درامی دربارهٔ فساد و جنایت است هم اکنون در مرحله فیلمبرداری قرار دارد.

جایزه رسانه های اتحادیه اروپا به نویسنده فیلمنامه و یا تهیه کننده فیلم هایی اهدا می گردد که فروش بین امللی خوبی برایشان پیش بینی می گردد.پیش از این اصغر فرهادی در سال ۲۰۱۲ برای فیلم “گذشته” و توماس وینتربرگ دانمارکی در سال ۲۰۲۴ برای فیلم ” شکار” برنده این جایزه شده بودند.

این جایزه شنبه آینده در خلال برگزاری جشنواره فیلم کن به تانوویچ اهدا می گردد.پردراگ کویوویچ همکار فیلمنامه نویس تانوویچ و آمرا باکسیچ تهیه کننده فیلم ” به چی نگاه می کنی؟” هم با تانوویچ در دریافت این جایزه شریک می شوند.

“به چی نگاه می کنی؟” مروری دارد بر گسترش فساد و جنایت در شهر سارایه وو طی بیست سال پس از پایان جنگ داخلی یوگسلاوی.تانوویچ در سال ۲۰۰۱ با فیلم “سرزمین هیچ کس” به شهرت جهانی دست یافت.فیلمی که اولین بار در جشنواره کن به نمایش در آمد و برنده جایزه بهترین فیلمنامه آن سال شد.

فیلم قبلی تانوویچ “زندگی آهنگر” برنده دو جایزه هیئت داوران و خرس نقره ای شصت و سومین جشنواره برلین شده بود.
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.