داودی: برای بردن آمریکا هم‌قسم شده بودیم/بازی نفس گیری داشتیم

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > والیبال – رحمان داودی با مهدی مهدوی برگ برنده خولیو ولاسکو در بازی با آمریکا بودند.

به گزارش ممتاز؛طوری که جان اسپیرو سرمربی تیم‌ملی والیبال آمریکا هم به آن اعتراف کرده بود: «دو بازیکن شماره ۱۱ و ۱۳ ایران سبب باخت تیم من بودند.» هرچند او این بار به جای اینکه دریافت‌کننده باشد، پشت‌‌خط‌زن بود. آن هم با مصدومیت امیرغفور. تجربه‌ای تازه که خودش می‌گوید: «متأسفانه مصدومیت امیر غفور به تیم لطمه بزرگی زد. ولاسکو هم به جای او از ما استفاده کرد. البته در بازی‌های قبلی قسمت نبود که بسیار بازی کنم. در بازی‌های قبلی هم من پشت‌خط‌زن بودم. ظاهراً وقتی جواب دادم، دیروز هم آقای ولاسکو برای دو تعویضه مرا به جای شهرام محمودی می‌گذاشت. خدا‌را‌شکر به‌ سهم خودم به تیم‌ملی کمک کردم.»
او از شکست تیم آمریکا بسیار خوشحال است: «بازی سخت و نفسگیری بود. همیشه بازی ایران حساسیت خاصی دارد. این بار هم قرعه حساسیت به بازی والیبال افتاد. ایران تا به حال نتوانسته بود آمریکا را در بازی‌های قبلی شکست دهد اما این بار ما هم‌قسم شدیم تا برنده بازی باشیم و شدیم.» او شاید بیشتر از هر چیزی بابت شادی مردم خوشحال است: «به‌هر‌حال برد در این بازی بزرگ مهم است. طبیعی است که این پیروزی در مردم شور و شعف بسیاری به‌وجود می‌‌آید. منم خوشحالم که مردم را شاد کردیم.»
به نظر او تلاش دسته‌جمعی نتیجه‌‌اش برد بود: «سختکوشی و اعتماد ولاسکو مثل همیشه ثمر داد و این بار نتیجه‌‌اش شکست آمریکا بود.» برای دریافت‌کننده تیم‌ملی انگار خاطره درخشش در لیگ جهانی تکرار شد: «من در لیگ جهانی و مقابل کوبا خوب جواب دادم. دیروز هم به تیم‌ملی کمک کردم. خدا‌را‌شکر که نتیجه عوض شد. البته به‌نظر من این پیروزی شیرین نتیجه کار گروهی بود نه فقط کار من.»
داودی دربارهٔ سبب برد مقابل تیم قدرتمند آمریکا می‌گوید: «ولاسکو همیشه تأکید دارد که وقتی با تیم‌های تاپ دنیا بازی می‌کنیم، یکسری ریزه‌کاری‌هایی هست که با رعایت آنها می‌توانیم تیم‌های بزرگ حتی آمریکا، روسیه و برزیل را هم ببریم. تنها شرط برد به‌کار بردن ریزهکاری‌هاست که ما فعلاً در آن مشکل داریم. در بازی با تیم‌های بزرگ این مسائل را یاد می‌گیریم و در بازی‌ها می‌توانیم با استفاده از آنها بسیار راحت امتیاز بگیریم. اگر با تیم‌های مطرح بیشتر بازی کنیم آن وقت شکست روسیه و برزیل دیگر برایمان رؤیا نیست.» او معتقد است حالا نوبت شکست ژاپن رسیده: «در روز آخر بازی‌ها همه هم‌و‌غم ما شکست ژاپن است تا با سه برد به تهران برگردیم. هرچند ۱۱ هزار تماشاگر امروز به ورزشگاه می‌آیند اما ما هم تنها با برد راضی می‌شویم.» 

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.