داورزنی: همیشه تحت‌فشار هستم

جام جم آنلاین: هر چند خود رییس فدراسیون والیبال اعتراف کرد احساسش بر این بوده که عده‌ای با قصد شیطنت در نشست خبری دیروز شرکت خواهند کرد اما قطعا فکر نمی‌کرد با چنین بساطی مواجه شود که یکی از والیبال‌نویس‌های قدیمی به بدترین شکل ممکن از او انتقاد کند و کارمند اخراجی فدراسیون هم به قصد افشاگری، به زور وارد اتاق کنفرانس شود و برخی اسناد مالی را در اختیار خبرنگاران بگذارد.

محمدرضا داورزنی دیروز در جمع اصحاب رسانه حاضر شد تا ضمن تشریح عملکرد پنج ساله‌اش در فدراسیون توپ و تور به این جمع‌بندی برسد که؛ والیبال ایران در این سال‌ها روند مثبتی را دنبال کرده است.

او برای این مهم به تمام فراز و نشیب‌های فدراسیون والیبال از سال ۲۰۰۶ تاکنون اشاره کرد و گفت: ما خودمان این توقع را نزد مردم ایجاد کردیم که می‌توانیم المپیکی شویم. الان هم معتقدم این توقع، توقع نابجایی نبوده است، اما نباید برخی منتقدان همه چیز را سفید یا سیاه دید. اگر بخواهیم به عملکرد فدراسیون والیبال، خولیو ولاسکو و تیم ملی نمره بدهیم شاید منطقی‌ترین نمره چیزی بین ۸۵ یا ۹۰ باشد، اما برخی به اشتباه براین باورند اگر تیمی به المپیک رفت نمره‌اش ۱۰۰ است و اگر نرفت باید به آن صفر داد!

داورزنی این‌ها را در جواب سوالات پرتعداد یکی از خبرنگار‌های قدیمی والیبال مطرح کرد؛ سوالی نظیر این که چرا ولاسکو در جریان مسابقات لیگ کمتر شاهد انجام بازی‌ها در سالن بود؟ چرا هیچ‌یک از مربیان ایرانی همراه تیم ملی والیبال در مسابقات انتخابی ژاپن حضور نداشت؟ چرا ترکیب تیم ملی برای سفر به ژاپن نسبت به مسابقات سال گذشته تغییر زیادی کرد و چرا تیم ملی از کسب سهمیه بازماند؟

البته ناراحتی داورزنی نه از این سوال‌ها که از اتفاق غیرمنتظره‌ای بود که در خلال نشست خبری افتاد؛ زمانی که انباردار اخراجی فدراسیون به میان خبرنگاران آمد و اعلام کرد می‌خواهد اسنادی را مبنی بر فساد مالی در فدراسیون رو کند!

داورزنی که نمی‌دانست باید نشست را ترک کند، با کارمند اخراجی اش برخورد کرده یا جواب خبرنگاران را بدهد؛ بعد از چند ثانیه بهترین تصمیم را گرفت و با مسلط شدن بر اعصابش و بیان این جمله که «در مورد تخلفات مالی هم صحبت می‌کنم اما به جای خودش»، شروع به پاسخگویی کرد.

او با ابراز تاسف از برخی کارشکنی‌ها گفت: اگر ولاسکو تمام مسابقات لیگ را ندید اما فیلم همه مسابقات را به خوبی آنالیز کرد و همین موضوع باعث شد حتی از تیم‌های پایین جدول هم نفراتی به اردوی تیم ملی دعوت شدند. می‌گویند چرا مربی ایرانی در کنار ولاسکو نبود حال آن که مساجدی به عنوان مربی بین‌المللی ما روی نیمکت حضور داشت. حال اگر او مترجم تیم هم بوده، کجایش ایراد دارد؟ من در این مدت از ۱۳ مربی ایرانی برای کار کردن با ولاسکو دعوت کردم، اما همه آنها به جان هم افتادند و شرط گذاشتند که اگر ما دستیار اول نباشیم کار نمی‌کنیم.

رییس فدراسیون والیبال در ادامه با ابراز رضایت از عملکرد فنی ولاسکو، زمان اتمام قرارداد سرمربی ایتالیایی تیم ملی را ۱۰ مرداد (۳۱ آگوست) عنوان کرد و گفت: تمایل ما این است که ولاسکو قراردادش را تمدید کند. البته مذاکرات نهایی را به بازگشت این مربی موکول کرده‌ایم. او بزودی به ایران می‌آید تا تیم را برای مسابقاتAVC کاپ آماده کند.

داورزنی در پاسخ به این سوال «جام‌جم» که تا چه حد تحت‌تاثیر برخی فشارها برای برکناری از سمت ریاست فدراسیون قرار دارد، گفت: واقعیت این است که در تمام سال‌های مدیریت فدراسیون والیبال برای برکناری تحت ‌فشار بوده‌ام. حال آن که من هر جا بودم اصراری به ماندن نداشتم و تنها به خدمت فکر می‌کردم. در حال حاضر هم هر کس زورش برسد من را برکنار کند دستش را می‌بوسم، چون معتقدم اینجا ملک شخصی من نیست. من حتی بعد از مسابقه‌های قهرمانی آسیا به وزیر ورزش گفتم اگر برنامه‌ای برای والیبال دارید من حاضرم. امروز هم می‌گویم که هر تصمیمی وزارت ورزش بگیرد، برای آن آماده‌ام اما تا زمانی که هستم مسوولیت خود را با قدرت ادامه می‌دهم.

رضا پورعالی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.