داورزنی:سلطانی فر وزیر شود،انگار من وزیر شده ام/او رابطه خوبی با روحانی دارد،پس ارجح‌تر است

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > مدیریت ورزش – رییس فدراسیون والیبال که عضو کارگروه انتخاب وزیر ورزش بود می گوید که سلطانی فر بهترین گزینه برای تصدی این پست است.

مهری رنجبر: محمد رضا داورزنی ،رئیس فدراسیون والیبال یکی از اعضای کار گروه برای انتخاب وزیر ورزش بود.او برخلاف بسیار ها که معتقدند وزیر ورزش باید از جنس ورزش باشد،می گوید وزیر باید سیاسی باشد و در عوض همکارانش ورزشی.او می گوید:«حوزه مدیریت ورزش ،حوزه ای است که با موضوعات متنوع سرو کار دارد.طبیعتا به خاطر بحث عمومی ،امور ورزش باید به دست ورزشی ها سپرده شود اما مدیریت درسطح مدیریت کلان ،مثل وزارتخانه، سیاسی است بیشتر از اینکه اجرایی باشد. در مقابل گروهی که به وزیر برای اداره ورزش کمک می کنند باید مرتبط با ورزش باشند. نمی شود وزیر سیاسی باشد و عواملش هم غیر مرتبط با ورزش.»
به نظر او البته وزیر باید دربارهٔ ورزش اطلاعات مختصیری داشته باشد:« وزیرباید کمی اطلاعات ازورزش داشته باشد.شناختی از کار که کجا هستیم ، کجا باید برویم و ورزش چه ظرفیت هایی دارد.تعامل منطقی با همه نهادها برای راه اندازی و احیای شورای عالی ورزش در تعامل با هیات دولت و وزارتخانه ها مطالبات را دنبال کند.البته برای رسیدن به اهداف ، شناخت ازورزش بسیار اهمیت دارد.»
به عقیده داورزنی شناخت رئیس جمهور از وزیر هم نقش بسیاری می تواند در اداره کردن ورزش داشته باشد:«وزیر ورزش باید مورد وثوق قبلی رئیس جمهور باشد. در جلسات کار گروه گزینه های مختلفی مطرح شدند. اشخاصی از طیف دانشگاهی،مدیران اجرایی،مدیرانی که در مقننه و مجلس بودند و مدیران ورزشی.بعداز بررسی گزینه ها ،پنج نفر انتخاب شدند که از جمع آنها سه کاندیدای نهایی انتخاب شدند.»
داورزنی تایید می کند که مسعود سلطانی فر کاندیدای اصلی وزارت ورزش است:«سلطانی فر یکی از سه گزینه اصلی است که کار گروه به او برای وزارت ورزش رای داده است.آن هم با شناختی که کارگروه از او به خاطر سابقه کارهای اجرایی اش در استانهای مختلف انجام داده بود چرا که استاندارکاملا مسائل و مشکلات استانها را لمس می کند . از طرفی ایشان تجربه نفر دوم بودن در سازمان تربیت بدنی را هم داشته است.جدای از آن او به مطالعه دربارهٔ مسائل روز و وضعیت رشته های المپیکی ،مسابقه های جهانی و آسیایی علاقه بسیاری دارد آن هم با پیگیری خبرها و نه به خاطر اینکه وزیر شود بلکه فقط به خاطر علاقه اش.»
رییس فدراسیون والیبال نزدیکی سلطانی فر به روحانی را سبب دیگری برای بهترین گزینه وزیر ورزش می داند و می گوید:«سلطانی فر تعامل بسیاری با رئیس جمهور دارد. او ۶ -۷ سالی در مرکز مطالعات استراتژیک کنار رئیس جمهور بوده .با شناخت از استانها و ورزش می تواند وزیر خوبی برای آینده ورزش ایران باشد.اگر برنامه اش تحقق پیدا کند،به طور حتم می تواند ورزش را سر و سامان دهد.»
عضو کار گروه انتخاب وزیر ورزش معتقد است به آرامش رسیدن ورزش شرط و شروطی دارد:« موفقیت وزیر ورزش به تعامل کمیته و وزارت ورزش برمی گردد.ورزش به آرامش نیاز دارد تا فدراسیونها برای رسیدن به اهداف خود طبق برنامه های خود کارکنند.البته در سایه این آرامش ورزش می تواند برای بازیهای اسلامی،بازیهای آسیایی ۲۰۲۴ اینچه اون،جام جهانی فوتبال و میزبانی دور نهایی لیگ جهانی برنامه هایش را دنبال کند.اجرای برنامه ها نیازمند ثبات است .»او دلش روشن است که سلطانی فر برای وزارت ورزش رای اعتماد می گیرد:«فکر می کنم با شناختی که نمایندگان مجلس از او دارند،شانس بسیاری برای گرفتن رای اعتماد دارد.»داورزنی دربارهٔ مطرح بودن خودش برای وزارت ورزش می گوید:«من هم جزو سه کاندیدای آخر وزارت ورزش بودم.اما به نظرم فرقی نمی کند،سلطانی فر وزیر باشد انگار من وزیرم.مهم سمت نیست،بلکه کاری است که بتوانیم انجام دهیم. فکر می کنم سلطانی فر از من ارجح تر است. چرا که ۶ -۷ سالی است که با روحانی کار می کند.»

۲۵۱ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.