داوری آثار نخستین کنگره شعر آیینی شفق آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر فیض شاعر، مدیر دفتر طنز حوزه هنری و یکی از مسئولان برگزاری نخستین کنگره شعر آیینی شفق با بیان این مطلب گفت: با توجه به این که روز سه شنبه ۳۰ خرداد، آخرین مهلت شرکت در نخستین کنگره شعر آیینی شفق بود، داوری ۵۳۰ اثر ارجاع شده از دبیرخانه به کمیته داوران از امروز دوشنبه ۵ تیرماه آغاز ‌شده است.

وی ادامه داد: داوری این آثار در دو مرحله صورت می‌گیرد و از میان کل آثار، تنها آثاری به مرحله نهایی راه می‌یابند که حدنصاب‌های لازم را به لحاظ کیفی و محتوایی به دست آورده باشند.

فیض خاطرنشان کرد: آثار ارسال شده به نخستین کنگره شعر آیینی شفق شامل «شعر» و «تحقیق و پژوهش» است که هر کدام از این آثار در گروه تخصصی خود مورد ارزیابی داوران قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مواردی همچون استحکام لازم و قوت اثر، استفاده از بیانات ادبی در شأن و مقام ائمه اطهار (ع)، نگاه متفاوت (بیان تازه ای از رویدادها)، درست نویسی، استفاده از صنایع لفظی، ادبی و ظرافت های شعری، استحکام در ساخت ها، شناخت شخصیت آیت الله بهجتی (شفق) و احاطه به آثار او و رعایت قواعد کنگره  از جمله ملاک‌های داوری در بخش‌های شعر و تحقیق و پژوهش این جشنواره هستند.

نخستین کنگره شعر آیینی شفق ۱۹ و ۲۰ تیرماه به همت حوزه هنری برگزار می‌شود و نفرات برتر بخش‌های مختلف این کنگره در این دو روز معرفی خواهند شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.