داور دربی مطمئنا ایرانی است

۲۲م دیماه ،

وی در خصوص داور دربی نیز تاکید کرد: مطمئن باشید این بار هم قضاوت بر عهده یک داور ایرانی خواهد بود. هنوز ما در کمیته داوران گزینه‎های قضاوت در این بازی را تعیین نکردیم اما بزودی این کار را انجام خواهیم داد ضمن اینکه مانند ادوار قبل تا ۲۴ ساعت قبل از بازی گزینه نهایی خود را برای قضاوت دربی معرفی می کنیم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال ضمن حمایت از تصمیمات داور بازی استقلال و ابومسلم، از اعمال محدودیت سنی اشخاصی که می خواهند عضو کمیته داوران شوند طبق آیین نامه جدید خبر داد.

رئیس کمیته داوران در خصوص اعتراضی که بازیکنان ابومسلم به داور بازی این تیم با استقلال داشتند مبنی براینکه البرزحاجی پور سوت آغاز بازی در نیمه دوم را در حالی زده که نمی دانسته یک بازیکن ابومسلم هنوز وارد زمین نشده است، گفت: داور بازی ابومسلم و استقلال دقیقا مطابق قانون عمل کرد. حاجی پور می دانست که تیم ابومسلم با تاخیر ورود به زمین یک بازیکن کمتر دارد و حتی کمک وی نیز به او گفته بود.

به گزارش مهر ، وی درهمین خصوص افزود: بنابراین حاجی پور طبق قانون عمل کرد و سوت آغاز نیمه دوم را زد چون قانون می گوید داور باید زمانی بازی را آغاز کند که یک تیم حداقل ۸ و حداکثر ۱۱ بازیکن داشته باشد ضمن اینکه همه دیدند که خود ابومسلمی‌ها با ۳ یا ۴ دقیقه تاخیر وارد زمین شدند و اگر ادعای آنها مبنی بر اینکه عوامل نیروی انتظامی اجازه ورود بازیکن آنها را با تاخیر داد درست باشد این موضوع خلاف قانون است اما به تیم داوری مربوط نمی شود.

اصفهانیان در خصوص ادعای کادرفنی و بازیکنان ابومسلم که بازیکن این تیم مرتکب خطای هند نشده و پنالتی که داور اعلام کرد درست نبود نیز تصریح کرد: تصمیم داور برای اعلام خطای هند پنالتی بازیکن ابومسلم کاملا درست بود چون این بازیکن به عمد با دستش به توپ ضربه زد و به هیچ وجه برخورد توپ با دست نبود. درمجموع البرز حاجی پور قضاوت خوبی داشت البته مرتکب چند اشتباه نیز در جریان بازی شد که در نتیجه تاثیرگذار نبود.

رئیس کمیته داوران در خصوص آشتی که بین خداداد افشاریان و حسین عسکری صورت گرفت و همچنین تعاملی که بین کمیته و دپارتمان داوران وجود دارد، تصریح کرد: من نمی دانم که آیا افشاریان با عسکری قهر بوده که حالا شما می گویید آشتی کرده‎اند. ما در کمیته داوران سعی می کنیم که وارد حاشیه نشویم ضمن اینکه در حال حاضر نیز تعامل خوبی بین کمیته و دپارتمان داوران وجود داشته و هر کس کار خود را انجام می دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی آیین نامه جدید کمیته داوران جنبه اجرایی پیدا می کند، گفت: آیین نامه جدید کمیته داوران به تصویب هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال رسیده و قرار است دوشنبه هفته آینده کمیته داوران جلسه نهایی خود را در این خصوص تشکیل دهد تا پس ازاین جلسه آیین نامه جدید برای ابلاغ به هیات های فوتبال در اختیار فدراسیون قرار گرفته و جنبه اجرایی پیدا کند.

وی در همین خصوص اظهار داشت: طبق آیین نامه جدید فردی که می خواهد عضو کمیته داوران شود باید به مدت ۴ سال در این کمیته فعالیت کند بنابراین حداکثر باید ۶۱ سال داشته باشد بنابراین از این پس اشخاصی که بیش ازاین سن می باشند نمی توانند عضو کمیته داوران شوند. البته عضویت در کمیته داوران حداقل سنی نیز دارد که ۴۰ سال برای آن در نظر گرفته شده است.

اصفهانیان درخصوص قضاوت داوران بین المللی ایران در مسابقات برون مرزی نیز خاطر نشان کرد: هرچقدر قضاوت داوران ما در میادین بین المللی بیشتر شود به نفع جامعه داوری فوتبال ایران بوده و اعتبار آن را بالاتر می برد. در حال حاضر افزایش چنین قضاوت‎هایی یکی از اهداف اصلی ما در کمیته داوران است.

وی در خصوص داور دربی نیز تاکید کرد: مطمئن باشید این بار هم قضاوت بر عهده یک داور ایرانی خواهد بود. هنوز ما در کمیته داوران گزینه‎های قضاوت در این بازی را تعیین نکردیم اما بزودی این کار را انجام خواهیم داد ضمن اینکه مانند ادوار قبل تا ۲۴ ساعت قبل از بازی گزینه نهایی خود را برای قضاوت دربی معرفی می کنیم.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.