داوطلبانی که به پاستور نرسیده از فاطمی برگشتند

۲۴اردیبهشت،

برخی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از ادامه رقابت انصراف داده‌اند، انصراف‌هایی که در روزهای آتی هم قطعا ادامه خواهد داشت.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از تسنیم، مدت‌ها قبل از آغاز رسمی ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، تعداد بسیاری از چهره‌های سیاسی جریان‌های اصولگرا، اصلاح‌طلب و حامیان دولت اعلام کاندیداتوری کردند اما با فرارسیدن موعد ثبت‌نام‌ها، بعضی از آنها با ثبت‌نام نکردن و بعضی دیگر چند روز پس از ثبت‌نام، به نفع کاندیداهای دیگر کناره گیری کردند.

براساس اعلام وزیر کشور، “در اولین روز ثبت‌نام داوطلبین انتخابات، ۷۵ نفر، در روز دوم ۶۹ نفر، در روز سوم۹۹ نفر و در روز چهارم ۱۲۳ نفر و در مجموع، ۳۶۶ نفر داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند.”

آنطور که وزارت کشور اعلام کرده، یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ۲۴ خردادماه در سراسر کشور و شعبه‌های خارج از کشور برگزار می‌شود.

 اصولگرایان

یحی آل اسحاق، محمدرضا باهنر، مصطفی پورمحمدی، ۳ کاندیدا از مجموع ۵ کاندیدای جبهه پیروان یا ائتلاف ۵نفره می باشند که در روزهای آخر ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به نفع گزینه نهایی این ائتلاف یعنی محمدحسن ابوترابی‌فرد انصراف دادند.

ائتلاف ۳نفره اصولگریان نیز اعلام کرده که از میان غلامعلی حدادعادل، محمدباقر قالیباف و علی اکبر ولایتی نهایتاً یک نفر معرفی و دو نفر دیگر به نفع وی انصراف خواهند داد.

ارسلان فتحی‌پور، نماینده اصولگرای مجلس نیز که چند روز پیش از آغاز ثبت نام‌ها در یک نشست خبری، رسما اعلام کاندیداتوری کرده بود، با صدور بیانیه‌ای رسما از حضور در انتخابات انصراف داد.

با کاندیداتوری سعید جلیلی هم، کامران باقری لنکرانی نیز گفته که گفتمان انقلاب اسلامی در نهایت یک نماینده در انتخابات خواهد داشت.

حامیان دولت

محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهوری، شاید شاخص‌ترین چهره منصرف باشد؛ محمدجعفر محمدزاده، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد روز آخر ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به جای رحیمی، مدارک وی را تکمیل و رسما ثبت نام کرده بود.

پس از وی، علی اکبر جوانفکر نیز در حمایت از کاندیداتوری مشایی انصراف داد.

اصلاح‌طلبان

محسن بهرامی، سخنگوی ستاد انتخاباتی محمد شریعتمداری هم گفته که در دیدرا شریعتمداری با هاشمی رفسنجانی پس از ثبت نام‌ها، هاشمی از وی خواسته که فعالیت‌های ستادهای انتخاباتی‌اش ادامه پیدا کند تا اینکه  خود هاشمی در مورد نحوه تغییر ستادها به لحاظ  ادغام، انحلال و یا انصراف ستادها، تصمیم‌گیری کند.

محمد رضا عارف هم گفته که مشی من رقابت با هاشمی رفسنجانی نیست. بعضی تحلیلگران می‌گویند که وی در نهایت به نفع هاشمی رفسنجانی کنار خواهد کشید.

جواد اطاعت هم که در روزهای نه چندان دور عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی بوده و در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده بود، به نفع هاشمی رفسنجلانی اعلام انصراف کرده است.

حسن روحانی هم که بعضی منابع در همان روز ثبت‌نامش اعلام کردند که وی به نفع هاشمی رفسنجانی کنار می‌کشد و بعد رسماً این خبر تکذیب شد، به خبرگزاری تسنیم گفته است که، معلوم نیست من به نفع هاشمی کناره‌گیری کنم یا هاشمی به نفع من؛ این موضع گمانه‌زنی ها دربارهٔ احتمال انصراف وی به نفع هاشمی رفسنجانی را کاهش داده است.

اینها هم داوطلبانی می باشند که یا کناره‌گیری کرده و یا در آستانه کناره‌گیری از حضور در رقابت‌های انتخاباتی می باشند؛ رقابت‌هایی که بعضی کارشناسان آن را یک دو قطبی بین اصولگریان و ائتلاف فتنه و انحراف می‌دانند.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.