دبیرکل حزب موتلفه: مسئولان به مردم گزارش دهند برای اجرای قانون عفاف و حجاب چه کرده‌اند

سه شنبه ۲۰ تیر – ۰۴:۴۶:۴۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به روز عفاف و حجاب، از عملکرد مسئولان ذیربط در اجرای قانون عفاف و حجاب انتقاد کرد و گفت: مسئولان به مردم بگویند برای اجرای قانون عفاف و حجاب چه برنامه‌ای داشته و دارند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: قانون حجاب و عفاف قانون جامع و کاملی است و تکلیف همه نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و غیرفرهنگی کشور را در ساماندهی اوضاع فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است، اما اوضاع تاسف‌آوری که امروز در برخی خیابانها، کوچه‌ها و برخی بوستانها از وضعیت حجاب و عدم رعایت شئونات اخلاقی و دینی شاهدیم نشان می‌دهد مسئولان به وظایف قانونی خود عمل نکرده‌اند.
وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: خوب است تحقیق و تفحصی از دستگاه‌های فرهنگی و غیرفرهنگی درباره اجرای قانون حجاب و عفاف به عمل آید تا معلوم شود نقص کار کجاست و دلیل عدم اجرای قانون در این رابطه چیست؟
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: حجاب یک ارزش اسلامی جهانی است و برای سلامت اخلاق و صیانت امنیت مردم بسیار مهم است. رویکرد زنان در جوامع امروز حتی اروپا نشان می‌دهد به عنوان یک ارزش، حجاب تثبیت شده است. اگر کسانی در داخل نسبت به مبانی حجاب طبل تردید را به صدا در آورند، می‌خواهند به ما از درون ضربه بزنند ولی زنان ایرانی پرچمدار عفاف و حجاب در جهان هستند. ما باید از ضربه کفار، منافقین و ملحدین درونی به ارزش الهی حجاب جلوگیری کنیم و راه حل آن، اجرای قانون حجاب و عفاف است.
حبیبی همچنین خطاب به رئیس‌جمهور گفت: ما منکر ضرورت کار فرهنگی جامع‌الاطراف در مورد عفاف و حجاب نیستیم ولی استفاده از سایر اهرم‌های حکومتی و مردمی را هم لازم می‌دانیم. چرا در برخی از ادارات برخی از بانوان حقوق‌بگیر دولت در محیط‌های اداری حداقل حجاب را رعایت نمی‌کنند و هیچ برخوردی هم با آنها نمی‌شود؟
وی با بیان اینکه “دشمن در سه جبهه فرهنگ، اقتصاد و سیاست به ما هجوم آورده است”، اظهار کرد: سرویس‌های جاسوسی دشمن در هر سه جبهه فعال هستند. این هجوم بخشی از برنامه نبرد نرم دشمن برای براندازی نظام است و اگر غفلت کنیم شاهد فتنه جدیدی خواهیم بود. فتنه‌گران ۱۸ تیر سال ۷۸ هم‌صدا با دشمنان نظام ارکان انقلاب را نشانه رفته بودند چون با آنها برخورد اصولی کافی صورت نگرفت و آنها همین فتنه را در سال ۸۸ باز تولید کردند.
دبیرکل حزب موتلفه ادامه داد: قیام مردم در ۲۳ تیر علیه فتنه‌گران ۱۸ تیر ۷۸ اولین شکست نرم دشمن را در تاریخ ایران به ثبت رساند همین قیام در ۹ دی سال ۸۸ تکرار شد و آنها را به زباله‌دان تاریخ فرستاد. مسئولان فرهنگی و امنیتی کشور باید مراقب بازتولید فتنه در انتخابات آینده باشند. البته مردم دیگر اجازه نخواهند داد اقتدار ملی و امنیت کشور از سوی فتنه‌گران تهدید شود.
حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود، اخلال در نظام اقتصادی را یک جرم بزرگ دانست و با اشاره به اظهارات جدید دادستان تهران درباره اخلال‌گران بازار طلا و ارز، گفت: خبر خوب دادستان تهران مبنی بر محاکمه ملتهب‌کنندگان بازار ارز و سکه یک هشدار جدی به کسانی است که معیشت مردم را نشانه گرفته‌اند. این افراد باید به اشد مجازات محکوم شوند تا دیگر کسی جرات نکند در نظام اقتصادی کشور اخلال بوجود آورد. شاید صورت مساله، جرایم اخلال‌گران اقتصادی باشد اما کار اصلی آنها دادن پیام سیاسی به دشمن است که تحریم‌ها اثر کرده است و شما خشنود باشید و این پیام غلط و انحرافی است که باید با قانون در برابر آن ایستاد. دادستان محترم تهران به عناصر و عوامل پشت پرده این التهاب‌کنندگان هم رسیدگی کند تا ریشه التهاب‌آفرینی خشکانده شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقص حقوق بشر در عربستان و افزایش سطح دستگیری و شکنجه در این کشور و بویژه دستگیری “شیخ نمر” روحانی مبارز شیعی اظهار کرد: حکام عربستان امروز زیر فشار بیداری اسلامی باید پاسخگوی این باشند که حقوق بشر را در نظام خود نقص می‌کنند و تن به مردم‌سالاری نمی‌دهند. عربستان با آنکه خودش در داخل دچار مشکل است، پول و اسلحه به سوریه می‌فرستد تا به جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی آسیب بزند یا در بحرین شریک جنایات حکام بحرین شده است. باید به آنها گفت اگر شما دلتان برای نقص حقوق و دموکراسی در سوریه می‌سوزد چرا همین دلسوزی را در داخل کشورتان ندارید، در آنجا دست به کشتار، اذیت و آزار شهروندان خود می‌زنید.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان، از برگزاری اجلاس “زنان و بیداری اسلامی” در تهران تقدیر کرد و گفت: زنان یک رکن بزرگ از بیداری اسلامی در جوامع اسلامی هستند که بدون آنها انقلاب‌های منطقه ابتر خواهد بود. اجلاس زنان و بیداری اسلامی در تهران یک فرصت برای ارزیابی نقش زنان در بیداری اسلامی است و این نشست صدای مظلومانه زنان جهان اسلام را به گوش جهانیان خواهد رساند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۰۱۶۴۶۴۵۰۰۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.