دبیرکل ناتو: قصد دخالت نظامی در سوریه نداریم

در حالی که انگلیس خواهان حل و فصل نظامی مساله سوریه شده، دبیرکل ناتو اعلام کرد این سازمان قصد دخالت نظامی در سوریه ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در اظهاراتی عنوان داشت: ناتو به هیچ وجه قصد دخالت نظامی در سوریه را ندارد.

وی در این اظهارات که در دانشکده وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان ایراد کرد با تاکید بر عدم دخالت نظامی ناتو در سوریه اعلام کرد: حل و فصل سیاسی بهترین راه کار برای خروج سوریه از وضعیت کنونی است.

راسموسن همچنین تاکید کرد: من مخالف این هستم که حوادث سوریه را با آنچه که در لیبی اتفاق افتاد مثل هم بدانیم، در حالی که برخی معتقدند که حوادث دو کشور شبیه یکدیگر است اما به عقیده من حوادثی که در لیبی اتفاق افتاد به طور کامل با سوریه تفاوت دارد و ناتو برای جنگ در لیبی علاوه بر کمک کشورهای منطقه برای حمایت از ساکنان این کشور از سازمان ملل برای این جنگ دستور گرفته بود.

راسموسن درباره وضعیت سوریه نیز تاکید کرد، حل و فصل سیاسی میان گروه‌های درگیر در لیبی بهترین گزینه برای حل بحران سوریه است.

وی تاکید کرد: ناتو تحولات سوریه را از نزدیک و به صورت مداوم دنبال می‌کند.

این در حالی است که ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس در اظهاراتی اعلام کرد: کشورهای اروپایی دیگر قادر به ارائه کمک‌های نظامی به مخالفان سوریه نیستند.

وی گفت: کشورهای اروپایی از صدور سلاح به سوریه بازداشته شده‌اند لذا دیگر امکان کمک نظامی به مخالفان این کشور وجود ندارد و ما خواهان این هستیم که از راهکار سیاسی برای حل و فصل وضعیت سوریه استفاده شود.

این در حالی است که وزیر خارجه انگلیس پیشتر بر ارائه کمک‌های نظامی به مخالفان سوریه تاکید داشت.

کاترین‌ اشتون، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز به نوبه خود استفاده نظام سوریه از سلاح علیه مخالفان این کشور را محکوم کرده و اعلام کرد که هرچه سریعتر باید موج خشونت‌ها در سوریه متوقف شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.