دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دشتی:خانواده نقش مهمی در اجرای امر به معروف دارد

خبرگزاری آریا – دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دشتی گفت: خانواده ها نقش مهمی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر دارند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، سرهنگ پاسدار مراد کاظمی در همایش گروه های ده نفره تذکرلسانی شهرستان دشتی گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نشانه آن عدم آشنایی افراد جامعه از فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر است.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکرشهرستان دشتی با بیان این که خانوده ها نقش مهمی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر دارند.افزود: باید مهارت اجرای لسانی فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکردر خانواده ها تقویت شود.
فرمانده سپاه دشتی یادآورشد: ما باید بستر سازی کنیم تا فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نهادینه شود.
کاظمی گفت: سلامت جامعه در اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکراست وباید با حساسیت خاص به این دو فرضیه نگاه و به آن عمل کرد.
وی افزود: امروز اجتماع، جامعه و کشور سالم باید امر به معروف و نهی از منکر و عمل به آن در همه نهادها و دستگاه های اجرایی، کنترلی و نظارتی پیاده و اجرا شود.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکرشهرستان دشتی خاطر نشان کرد: در سال گذشته شناسایی افراد ستاد و تشکیل جلسه، حضور کلیه اعضای ستاد در دو همایش ویدئو کنفرانس همزمان با ۳۰ شهرستان، برگزاری سه جلسه شورای اداری با دستور کار احیاء امر به معروف و نهی از منکر،تذکر فرمانداردر جلسات رسمی به منظور همگانی شدن این دو فریضه الهی در شهرستان، اختصاص چندین خطبه جمعه به این دو فریضه الهی توسط امام جمعه خورموج، تشکیل چندین جلسه با واحد های صنفی و هیئت های مذهبی و پایگاه های مقاومت در مساجد توسط معاونت تشکل های مردمی، تذکر و توصیه های مکرر امام جمعه در جلسات مختلف از مهمترین برنامه های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان ذکرکرد.
کاظمی، شناسایی و معرفی شوراهای امر به معروف و نهی از منکرو گروه های ده نفره از ادارات، اتحادیه ها، اصناف، پایگاه های مقاومت، مسجد، دانشگاه ها، مدارس و سازمان های را یکی دیگر از برنامه های اجرا شده در سال گذشته عنوان کرد.
وی یادآورشد: دراجرای این دو فریضه الهی به ۵۷۰ نفر سال گذشته درگروه های ۱۰ نفره و شوراها در شهرستان دشتی آموزش داده شده است.
کاظمی، انجام مانور تذکر لسانی در شهر خورموج را یکی دیگر از برنامه های این ستاد در سال گذشته ذکرکرد.
فرمانده سپاه دشتی تصریح کرد: تذکر لسانی ازاول ماه رمضان در سراسر شهرستان دشتی به صورت همگانی اجرا می شود.
دبیر جلسات تذکر لسانی شهرستان دشتی نیز گفت: دراین همایش کارخانجات، اصناف، کسبه و هیئت‌های مذهبی و انجمن اسلامی بازاریان حضور دارند.
کریم سرادار افزود: در سال ۹۰ شهر خورموج به عنوان یکی از ۴۰ شهر منتخب تذکر لسانی انتخاب شد و فعالیت های خوبی در سال گذشته توسط ستاد شهرستان صورت گرفت.
وی با بیان این که تذکر لسانی وظیفه همگانی است گفت: همانطور که خانواده، احتیاج به مراقبت دارد جامعه نیز احتیاج به مراقبت، محافظت، نگهبانی و حراست دارد.
سرادارگفت: شما به عنوان مراقبین و حافظان ارزش های اصیل دین مبین اسلام در جامعه هستید واین یک افتخار برای همه اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.
دبیر جلسات تذکر لسانی شهرستان دشتی یادآورشد: وظیفه ما تذکر لسانی است.
مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت خورموج نیز گفت: مومنین دوستان همدیگر هستند و همدیگر را به کارهای نیک امر و از کارهای بد نهی می کنند و هر آن چه برای خودش می پسندد برای برادرمومن خود نیز می پسندد.
حجت الاسلام سید مهدی طاهری افزود: حیا صفتی است که خداوند متعال در وجود انسان قرار داده و انسان را وادار به انجام کارهای نیک و خدا پسندانه می کند.
وی با بیان این که حیا نصف ایمان هر انسان مومن است ادامه داد: حیا صفتی است که در تمام انبیاء الهی و معصومن و قوم های پیشین بوده است.
طاهری گفت: آن کسی امر به معروف و نهی از منکر را با جان دل می پذیرد که غیرت حسینی دارد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.