دبیر شورای عالی فضای مجازی: ایران هر گونه تروریسم سایبری را محکوم می کند

تهران / واحد مرکزی خبر / علمی و فرهنگی /۰۷/۲۳
دبیر شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به اظهارات وزیر دفاع آمریکا گفت: ایران هر گونه تروریسم سایبری را به ویژه حرکاتی که با پشتوانه های دولتی و سازمان یافته صورت می گیرد محکوم می کند.
دکتر اخوان بهابادی در نشست خبری با بیان این که ایران در دو سال گذشته بزرگترین قربانی تروریسم سایبری با حمایت دولتی بوده است افزود: ویروس ها در حملات سایبری سعی در نفوذ به سامانه های ما داشتند و حمایت دولتی از این حملات سازمان یافته ویروسی و بدافزاری برای مسئولان ما و کارشناسان بین المللی محرز است.
رییس مرکز ملی فضای مجازی با بیان این که بارها در دو سال گذشته نام کشورهایی که با حمایت آنها علیه ایران حمله سایبری شده در مجامع و خبرگزاری های بین المللی برده شده است؛ اضافه کرد: ایران هم بارها به این حملات اعتراض کرده و در حال پی گیری موضوع است.
وی، شاخص ترین حملات را، حملات ویروس های استاکس نت وFlam (فلیم) معرفی کرد و گفت: این حملات قصد نفوذ به تأسیسات هسته ای و وزارت نفت را برای ایجاد خراب کاری داشتند که با تدابیر مراکز امنیت سایبری، این حملات خنثی شد و دشمنان در دستیابی به اهداف خود ناموفق شدند.
رییس مرکز ملی فضای مجازی با بیان این که ایران در حال حاضر جزو چند قدرت اول دنیا در حوزه سایبری افزود: همچنین در حال سرمایه گذاری برای حوزه امنیت و دفاع سایبری هستیم.
وی اضافه کرد: در چند هفته اخیر در کنار حمله به زیرساخت های نفتی ما، کشورهای حوزه خلیج فارس نیز از حملات سایبری مصون نبودند.
دکتر بهابادی گفت: بنا بر اظهار شرکت های نفتی حوزه خلیج فارس، بیش از۳۰هزار سرور در این شرکت ها مورد آسیب حملات سایبری قرار گرفت که در آنها خلل ایجاد کرده است.
وی با ابراز همدردی با شرکت هایی که مورد حملات سایبری قرار گرفته اند افزود: برای کمک رسانی و افزایش امنیت سایبری این شرکت ها به لحاظ تجربه زیـــــــاد ایران اعلام آمادگی کرده ایم.
صدا و تصویر دارد


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.