دبیرکل حزب وابسته به ریاست‌جمهوری تونس استعفا کرد

۳۰ام بهمن ،

333-53.jpg

دبیرکل حزب وابسته به رئیس جمهوری تونس از منصب خود استعفا و اعلام کرد که درصدد تشکیل یک حزب تازه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، محمد عبو، دبیرکل حزب کنگره به خاطر جمهوری که وابسته به منصف مرزوقی، رئیس جمهوری تونس است، روز یکشنبه استعفا و اعلام کرد که درصدد تاسیس یک حزب تازه طی مرحله آتی است.

منابع خبری گزارش دادند که تعدادی از اعضای حزب کنگره به خاطر جمهوری و فراکسیون پارلمانی این حزب در شورای ملی موسسان و همچنین سهام عبو، همسر محمد عبو به حزب وی خواهند پیوست.

بعد از اینکه ۱۱ تن و یک نماینده طی سال قبل از این حزب در شورای ملی جدا شدند تا حزب جنبش “وفا” را تاسیس کنند، این اقدام محمد عبو دومین اقدام در راستای جدا شدن از حزب مذکور تلقی می‌شود.

از سوی دیگر، حزب کنگره به خاطر جمهوری اعلام کرد که با تشکیل هر ائتلاف دولتی که گروه‌های مخالف انقلاب یا همدستان نظام سابق را در خود جای دهد، مخالف است.

حزب کنگره به خاطر جمهوری این مساله را در نشستی که با هدف بررسی اوضاع سیاسی کشور، اختلافات بر سر اعمال تغییرات در دولت و حزب آتی در شهر “القیروان” واقع در مرکز کشور برگزار کرده بود، مطرح ساخت.

حمادی الجبالی، اول وزیر تونس در اواخر هفته قبل با هدف بررسی پیشنهاد خود مبنی بر تشکیل دولت تکنوکرات جلسه‌ای برگزار کرد که در این نشست رهبران سه حزب حاکم (النهضه، کنگره به خاطر جمهوری و فراکسیون دموکراسی برای کار و آزادی‌ها) حضور داشتند.

حضور الباجی القائد السبسی، رئیس حزب ندای تونس و کمال مرجان، رئیس حزب “ابتکار” با انتقادهای بسیاری رو‌به‌رو شد، چرا که این دو از وابستگان به نظام زین‌العابدین بن علی، رئیس جمهور سابق تونس تلقی می‌شوند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.