دبیرکل سازمان همکاری اسلامی: اوباما در قبال فلسطین متعهد باشد

۳۰م دیماه ،

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی باراک اوباما را به انجام تعهداتش در قبال مساله فلسطین فراخواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه القدس چاپ فلسطین، چند روز بعد از این که باراک اوباما دومین دوره ریاست‌جمهوری خود را آغاز کرد، رشاد حسین، نماینده رئیس‌جمهوری آمریکا در سازمان همکاری اسلامی کار خود را از امروز (چهارشنبه) از سر گرفت.

سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که رشاد حسین در دیدار با مهدی فتح الله، مدیرکل اداره امور سیاسی در سازمان همکاری اسلامی بر تمایل خود برای حضور در دوازدهمین نشست سران که اولین نشست مقدماتی آن در دوم فوریه تا هفتم همان ماه برگزار می‌شود، اعلام کرد.

حسین همچنین با نمایندگان اداره امور سیاسی در سازمان همکاری اسلامی در خصوص انواع همکاری‌ها در خصوص مسائل حساس جهان اسلام از جمله رخدادهای مالی، اوضاع سوریه بحث و مذاکره کرد.

وی همچنین بر تمایل کشورش برای تقویت همکاری‌ها با سازمان همکاری اسلامی در مرحله آتی تاکید کرد.

در همین راستا، مدیر دفتر دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نامه‌ای به رشاد حسین از سوی اکمل الدین احسان اوغلو، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خطاب به باراک اوباما تحویل داده که در آن اکمل الدین احسان اوغلو، اوباما را به پایبندی به تعهدات خود در قبال مساله فلسطین تشویق کرد تا از این طریق فرصت‌های صلح و عدالت در خصوص این مساله تقویت شود.

اکمل الدین احسان اوغلو با اشاره به این که اقلیت مسلمان روهینجیا در میانمار مظلوم‌ترین مردم جهان می باشند از باراک اوباما خواست تا برای کمک به آنها دست به کاری بزند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.