دبیر انجمن خودروسازان ایران: توقع ارزانی خودرو انتظار بی‌جایی است

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

دبیر انجمن خودروسازان ایران:
توقع ارزانی خودرو انتظار بی‌جایی است

ضرر وزیان خودرو سازان به ۵ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش ممتازنیوز، احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودرو سازان در خصوص قیمت خودرو اظهار داشت: اینکه مردم توقع داشته باشند بهای خودرو کاسته شود توقع بی‌جایی است چراکه سال گذشته خودرو سازان ۴ هزار میلیارد تومان و امسال بالغ بر یک هزار میلیارد تومان زیان داده‌اند.
وی افزود: همچنین بدهی قطعه سازان باقی مانده و در صورتی که دولت زیان خودرو سازان را بدهد بدهی قطعه سازان پرداخت می‌شود.
نعمت بخش تصریح کرد: طی شش ماهه ابتدای سال زیان ایران خودور ۴۵۰ میلیارد تومان و زیان سایپا ۲۷۳ میلیارد تومان بوده است و طی نه ماه گذشته زیان سایپا بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان شده که همه این‌ها نشان می‌دهد کاهش قیمت خودرو میسر نیست.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از تحریم‌ها برداشته شده و شرکتهای چینی، آمریکایی، اروپایی و کره‌ای خواستار همکاری با خودرو سازان ما هستند این همکاریها در قالب مناقصه صورت می‌گیرد و شرکتهایی که به لحاظ کیفیت و قیمت قابلیت رقابت پذیری داشته باشند وفاکتورهایی نظیر صادرات و ارتقای دانش فنی را داشته باشند پذیرفته خواهند شد.
وی با انتقاد از اینکه چرا اینقدر خبرنگاران پیگیر افزایش قیمت خودرو هستند گفت: در حالیکه همه اقلام تشکیل دهنده یک خودرو سه تا چهار برابر افزایش قیمت داشته نرخ خودرو تنها ۲/۲ برابر رشد داشته این درحالی است که سایر کالای مصرفی نظیر آب معدنی با رشد ۵ برابری از ۳۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان رسید وبه نظر می‌رسد کسی پیگیر افزایش قیمت این اقلام نیست.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.