دبیر شورایعالی امنیت ملی: جهان منتظر پاسخ‌های منطقی ۱+۵ به پیشنهادهای ایران است

۰۷م اسفند ،

نماینده مقام معظم رهبری و دبیرشورایعالی امنیت ملی با نورسلطان نظربایف رییس‌جمهور قزاقستان در آلماتی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سعید جلیلی نگاه مشترک ایران و قزاقستان در خلع سلاح جهانی و مقابله با اشاعه سلاح‌های هسته‌ای را ظرفیت بزرگی برای اجرای معاهده ان.پی.تی در عرصه جهان دانست و تاکید کرد: بعضی قدرت‌ها باید بدانند که با اتکا به سلاح هسته‌ای و تحمیل فشارهای مختلف بر مردم ایران نمی‌توانند جمهوری اسلامی ایران را از تامین حقوق هسته‌ای خود منصرف کنند.

وی افزود: جامعه جهانی منتظر پاسخ‌های سازنده، منطقی و معتبر ۱+۵ به پیشنهادهای جامع ایران در نشست مسکو است.

وی با بیان این‌که «خلاهای امنیتی در میان کشورهای منطقه منشا سوءاستفاده بیگانگان برای ایجاد کانون‌های ناامنی و بحران در منطقه است» تصریح کرد: امنیت پایدار منطقه در گرو همکاری منسجم کشورهای منطقه برای شکل‌دهی به ترتیبات نوین منطقه‌ای برای مقابله با تهدیدهای مشترک است.

دبیرشورایعالی امنیت ملی گفت: تنها راه نجات قدرت‌ها از مشکلات خودساخته، پیگیری استراتژی تعامل با ملت ایران و پذیرش بدون شرط حقوق هسته‌یی جمهوری اسلامی ایران است.

همچنین در این دیدار نظربایف رییس جمهور قزاقستان وحدت جهان اسلام و همگرایی کشورهای منطقه را لازمه برخورد فعال و موفق با اقتضائات نوین بین المللی دانست.

وی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در ثبات منطقه و نیز جایگاه ایران در توسعه اقتصادی و پیشرفت منطقه تاکید کرد: تمام کشورهای عضو آژانس و ان پی تی باید بتوانند از حقوق خود در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای برخوردار شوند.

نظربایف افزود: در این راستا باید از برخورد با استانداردهای دوگانه در قبال کشورها در موضوع هسته‌ای اجتناب شود.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.