دبیر شورای انجمن های صنایع همگن قطعه سازی: فرصت های صنعت خودرو ایران برای خارجی ها وسوسه انگیز است

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

دبیر شورای انجمن های صنایع همگن قطعه سازی: فرصت های صنعت خودرو ایران برای خارجی ها وسوسه انگیز است

دبیر شورای انجمن های صنایع همگن قطعه سازی:
فرصت های صنعت خودرو ایران برای خارجی ها وسوسه انگیز است

ممتازنیوز: دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور اعلام کرد: اولویت قطعه سازان وخودروسازان داخلی باید بر روی بهره گیری از منابع انسانی ارزشمند و مزیت های نسبی داخل کشور متمرکز شود.

آرش محبی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ممتازنیوز، ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: پایین تر بودن هزینه های منابع انسانی داخل کشور، تحقیق و توسعه در بخش صنعت خودرو و وجود متخصصین با تجربه و تحصیلکرده در این بخش از مهمترین مزیت های صنعت قطعه سازی برای مشارکت و همکاری با خودروسازان خارجی است.
وی با بیان اینکه مزیت های موجود در بازار و صنعت ایران برای شرکتهای خارجی وسوسه انگیز است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به توافق اخیر ژنو و حضور گسترده خودروسازان و قطعه سازان مطرح جهان، بستر مناسبی برای تعامل و مشارکت با قطعه سازان و خودروسازان خارجی در زمینه های انتقال دانش فنی روز دنیا، طراحی پلت فرم مشترک وجود دارد.
وی با اشاره به موقعیت استراتژیک ایران در منطقه و جهان، وجود منابع کافی خدادادی برای تامین مواد اولیه همچون محصولات پالایشگاهی ، پلیمری و فلزات در داخل کشور، افزود: وجود چنین ظرفیت هایی انگیزه خودروسازان و قطعه سازان خارجی را برای سرمایه گذاری در ایران افزایش می دهد و در عین حال فرصت اقتصادی مناسبی برای دو طرف به شمار می رود.
دبیر شورای هماهنگی انجمنهای صنایع همگن قطعه سازی کشور همچنین بزرگترین مشکل اخیر صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور را تحریم های بین المللی بیان کرد و گفت: اعمال تحریم های کلان اقتصادی کشور مشکل عظیمی بود که منجر به تعویق افتادن مشارکت های بین المللی با کشورهای منطقه در زمینه قطعه سازی شد و این در حالی بود که خودروسازان و قطعه سازان داخلی کشور به رشد قابل توجه و سطح بلوغ مناسبی دراین زمینه رسیده بودند .
وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر به دنبال موفقیت های دیپلماتیک دولت، شاهد لغو تدریجی تحریمها هستیم و با آفتابی شدن فضای کسب و کار و آب شدن یخ صنعت و اقتصاد ، بهترین فرصت برای جهانی شدن صنعت خودرو ایران پدید آمده است. هوشمندی مسئولان در حمایت از این صنعت و تدوین و پیاده سازی طرح ضربتی احیای صنعت خودرو، پتانسیل باالقوه این صنعت را به فعلیت می رساند و عامل محرک صنایع وابسته خواهد بود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.