دبیر هیات دولت: دولت تکلیفی برای ارسال رونوشت مصوبات خود به هیئت تطبیق مصوبات را ندارد

۲۱م اسفند ،

علی صدوقی دبیر هیات دولت، با رد سخنان یکی از اعضای هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه دولت مصوبات خود را به مجلس ارسال نمی کند، اظهار داشت: به هیچ عنوان چنین چیزی صحت ندارد، ما رونوشت مصوبات دولت را برای رئیس مجلس شورای اسلامی ارسال می کنیم.
صدوقی افزود: بر اساس قانون، رئیس مجلس گیرنده خاص مصوبات دولت است و دولت تکلیفی برای ارسال رونوشت مصوبات به هیات تطبیق مصوبات ندارد زیرا هیات تطبیق یک ساختار داخلی مجلس است و دارای نقش مشورتی برای رئیس مجلس است. قاعدتاً اگر رئیس مجلس تشخیص دهد مصوبات را برای اظهار نظر به آنها می دهد، هر چند شنیده شده این هیات بدون ارجاع رئیس مجلس، مصوبات را از منابع دیگر جمع آوری و مورد اظهار نظر قرار می دهد و این موارد را به حساب عدم ارسال مصوبه از سوی دولت می گذارد.
دبیر هیات دولت در ادامه گفت: من دبیر هیات دولت هستم، بعضی دوستان ما در مجلس اگر مشکلی در زمینه عدم دریافت مصوبات دولت دارند، مشخصاً بگویند فلان مصوبه به رئیس مجلس ارسال نشده است. خب ما بررسی و اسناد را به آنها می دهیم. این مطلبی است که مبانی آن بسیار روشن است و نمی دانم چرا بعضی ها آن را با بحث های دیگر خلط می کنند. واقعا دولت چه انگیزه ای برای عدم ارسال رونوشت مصوبات به رئیس مجلس می تواند داشته باشد؟ مصوبات در روزنامه رسمی کشور منتشر می گردد و همه دستگاه ها از آن مطلع و در پایگاه اینترنتی اطلاع رسانی دولت هم منتشر می شوند. پس مسئله پنهان کردن و عدم ارسال مصوبات اصلاً نمی تواند مطرح باشد و خلاف عقل سلیم است..
/۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.