دبیر هیات موسس فراکسیون رهروان ولایت: خواهان مشی متعادل، استفاده از همه نخبگان و دوری از تهران‌ محوری هستیم

به گزارش خبر‌آنلاین، کاظم جلالی دبیر هیات موسس این فراکسیون در نشست خبری با خبر‌نگاران به سئوالات مختلف آنان درباره ضرورت تشکیل این فراکسیون پیش‌بینی از آرایش سیاسی مجلس نهم و برنامه‌های این فراکسیون پاسخ داد.
جلالی پس از نشست اعضای فراکسیون رهروان ولایت گفت: برخی در مجلس از ولایت هزینه می‌کنند در حالی که ما معتقد هستیم که ما باید برای ولایت هزینه شویم.
وی با بیان اینکه فراکسیون رهروان ولایت به دنبال پاسداری از حریم اسلام و نگهبانی از آرمان‌های امام (ره)، رهبر معظم انقلاب و دفاع از جایگاه ولایت فقیه است گفت: پاسداری از قانون اساسی، حفظ شأن قوه مقننه و تحقق سند چشم‌انداز به عنوان بالاترین سند بالادستی کشور توجه به مشکلات مردم و رایزنی با فراکسیون‌ها مختلف کشور اولویت های ماست.
جلالی را در این نشست خبری شجاعی کیاسری نماینده مردم ساری، عزیزی نماینده منتخب مردم شیروان و نعمتی نماینده منتخب مردم اسد‌آباد همراهی می‌کرد.
جلالی در ادامه با اشاره به برگزاری اولین مجمع عمومی فراکسیون رهروان ولایت گفت در این جلسه نقطه‌نظرات نمایندگان ارائه شد که در نهایت در اساسنامه لحاظ می‌شود و بعد از تصویب در مجمع عمومی شورای مرکزی و هیات‌رئیسه آن اعلام خواهند شد.
به گفته وی در مجمع عمومی این فراکسیون ۱۷۳ نفر از دعوت شدگان حضور داشتند که عده‌ای از دعوت‌شدگان به دلیل اینکه در سفر بودند و حضور نداشتند اطلاع داده و عذر‌خواهی کرده اند. تعدادی از نمایندگان نیز به دلیل حضور در کمیسیون تلفیق مجلس نتوانستند در جلسه مجمع عمومی فراکسیون رهروان ولایت شرکت کنند.
جلالی درباره سخنرانان این نشست عمومی گفت: جناب ابوترابی، باهنر، اکبریان، بزرگواری، گروسی، دکتر مروی، کاتب، عبدی، نوری، دوات‌گر، جعفری، عباسی و کوچکی‌نژاد، فرهنگی از جمله نمایندگان بودند که نقطه‌نظرات خود را بیان کردند.
وی افزود: در پایان هم دکتر لاریجانی به بیان نظرات خود پرداخت و در خصوص مسائل اصلی کشور و مشکلات مردم سخن گفت و درباره اولویت‌‌های کاری نمایندگان و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دیدگاه‌های خود را بیان کردند.
جلالی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اینکه آیا از حلقه حامیان دولت هم در این نشست حضور داشتند، گفت: ما خط‌کشی سیاسی در این زمینه نداریم و فکر می‌کنیم مجلس نهم مجلسی اصولگرا است که نیرو‌های نخبه زیادی دارد.
وی ادامه داد از یک منظر همه ما حامی دولت هستیم ولی طبعاً این آرزوی موفقیت با نقد‌هایی همراه است.

به گفته جلالی اعضای این فراکسیون در خصوص ریاست آقای دکتر لاریجانی اتفاق نظر دارد اما این فراکسیون فقط به منظور تعیین رئیس مجلس تشکیل نشده است و در طول چهار سال مجلس فعالیت سیاسی خواهد کرد.
جلالی در پاسخ به پرسش دیگری در باره ضرورت تشکیل فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: اختلاف قرائتی در میان اصولگرایان وجود دارد، برخی از ولایت هزینه می‌کنند درحالی که ما معتقد هستیم ما باید برای ولایت هزینه شویم. ضمن اینکه در حوزه‌های نگاه به مردم و مجلس تفاوت‌هایی در میان اصولگرایان دیده می‌شود و برخی فکر می‌کنند مدیریت مجلس می‌تواند در اختیار یک عده‌ای خاص باشد.
دبیر هیات موسس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در پاسخ به پرسش خبر‌نگار دیگری درباره اینکه تشکیل این فراکسیون به معنای پایان عمر فراکسیون اصولگرایان است، گفت: اینکه سایر دوستان ما چه حرکتی را انجام می دهند را مطلع نیستیم ولی ما فکر می‌کنیم بدنه مجلس خواهان مشی متعادل، استفاده از همه نخبگان و دوری از تهران‌ محوری هستند.
جلالی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا در این جلسه درباره نواب رئیس مجلس موضوعی مطرح شد، گفت: هیچ بحثی درباره هیات‌رئیسه در این جلسه مطرح نشد حتی درباره ریاست مجلس هم موضوعی طرح نشد.
دبیر موقت هیات‌رئیسه فراکسیون رهروان ولایت در خصوص پیش‌بینی‌اش از فراکسیون‌های سیاسی که در درون مجلس شکل خواهد گرفت، اظهار داشت در این جایگاه ما پیش‌بینی می‌کنیم فراکسیون رهپویان تحت مدیریت آقای زاکانی، فراکسیون پایداری و فراکسیون رهروان ولایت تشکیل شود.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.