دخالت آمریکا درانفجار دمشق

جام جم آنلاین: عضو هیأت فرماندهی جنبش مستقل ناصری ها در لبنان، آمریکا را به دست داشتن در انفجار هفته گذشته در پایتخت سوریه متهم کرد.

به گزارش شبکه العالم، “مصطفی حمدان” تأکید کرد: انفجار هفته قبل در ساختمان مرکز امنیت ملی دمشق، یک عملیات اطلاعاتی آمریکایی – اسرائیلی بود.

وی گفت: در این عملیات تروریستی بمب ها با دقت بسیاری در مرکز امنیت ملی کارگذاشته شده بود.

حمدان تأکید کرد: نیروهای ارتش سوریه فرمان دارند که هر خرابکاری را هدف قرار دهند.

خاتمی: مخالف براندازی هستیم

سید محمد خاتمی در آستانه ماه مبارک رمضان،در دیدار جمعی از اقشار مختلف مردم اصفهان با بیان اینکه ما حافظ نظام جمهوری اسلامی هستیم گفت: من معتقد نیستم باید این نظام را براندازی کرد و نباید هم چنین چیزی اتفاق بیفتد. ما شدیداً مخالف براندازی هستیم. چنین امری هم به لطف خدا اتفاق نمی افتد. ما با اصل نظام، امام و جمهوری اسلامی موافقیم، اما به روش‌ها و سیاست‌های جاری انتقاد داریم.  
 
وب‌سایت شخصی محمد خاتمی به نقل از رئیس جمهور سابق کشورمان نوشت:انقلاب بزرگی صورت گرفته، رژیم استبدادی و سرکوبگری جای خود را به جمهوری اسلامی داده، بر حقوق و حرمت انسان ها تأکید شده و در مقابل فزون طلبی قدرت های خارجی مقاومت خوبی وجود داشته است.

خاتمی در خصوص آینده اصلاحات نیز گفت:اخیراً گفته شده است سه نفر بنشینند و محور کار اصلاحات باشند! با همه احترامی که برای بزرگان قائلم این را دور از شأن اصلاحات و جامعه می دانم. درحالی که این همه شخصیت‌های بزرگ در جامعه وجود دارند چرا فقط سه نفر؟ هرچند بزرگ و مهم باشند.

دورنمای همکاری ایران و مصر

روزنامه النهار چاپ لبنان با انتشار مقاله ای با عنوان« رقابت عربستان سعودی و ایران بر سر مصر»همکاری دو کشوربزرگ اسلامی یعنی ایران و مصررا به نفع جهان اسلام دانست.

این روزنامه با اشاره به سرنگونی حسنی مبارک متحد آل سعود، توسط انقلابیون مصرو اختلافات دیرپای میان اخوان المسلمین و وهابیون نوشت: تأیید نامزد اخوان المسلمین برای ریاست جمهوری مصر از سوی ایران راه را برای همکاری نزدیک  ایران و مصر هموار باعث می شود عربستان را منزوی کنند یا دست کم نقش آن را محدود کنند. «ازهر شریف» نیز در این روند می‌تواند نقش مهمی بازی کند.

در این مقاله همچنین به کمکهای رژیم آل سعود به صدام در جنگ علیه ایران اشاره شده و آمده است: عربستان سعودی چون همه کشورهای عرب از راه کمک‌های بزرگی که به رئیس جمهور وقت عراق، صدام حسین، هنگام جنگ با ایران، در فاصله سالهای ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۸، کردند، از این کار خود پشیمان شدند. البته علت پشیمانی آنها این نبود که بدین نتیجه رسیدند که با پیشداوری در زمینه منویات ایران، بدان ستم روا داشته‌اند، که این بود که مطمئن شدند که با همه ثروت بزرگی که در این راه هزینه کردند، نتوانستند انقلاب ایران را به واسطه صدام حسین با شکست روبرو کنند.

بازسازی اصلاحات

از سوی برخی اعضای حزب کارگزاران سازندگی طرحی پنج مرحله ای جهت “بازسازی جبهه اصلاحات” تهیه و برای افرادی چون خاتمی و خوئینی ها جهت اعلام نظر تهیه شده است.

به گزارش ممتازنیوز، این طرح با نظر عبدالله نوری و مشارکت نجفی تهیه و به عنوان رقیب “مانیفست اصلاحات” که به سفارش خاتمی و توسط کمیته ای به ریاست سعید حجاریان تدوین گردید، مطرح خواهد شد.

نزاع در خاندان آل سعود

علی الاحمد، مدیر موسسه امور خلیج فارس به پرس تی‌وی گفت، بی‌ثباتی بسیاری در چارچوب خانواده حاکم عربستان وجود دارد.

خبرگزاری عربستان سعودی روز پنجشنبه گزارش داد پادشاه این کشور با صدور حکمی سلطنتی، شاهزاده بندر بن سلطان را به جای مقرن بن عبدالعزیز به عنوان رئیس سازمان اطلاعات این کشور منصوب کرد.

الاحمد درباره این انتصاب گفت، آن‌ها سعی دارند برخی از اعضای خانواده حاکم را حذف کنند؛ برخی از آن‌ها که نارضایتی خود را نسبت به شرایط کنونی ابراز کرده‌اند.

وی افزود، به همین دلیل است شاهد فرار سارا بن طلال و دیگر شاهزادگان از خاندان حاکم هستید و علیه خانواده سلطنتی صحبت می‌کنند و به خاطر همین نزاع به زودی شاهد تلاش بیشتری از سوی آن‌ها برای پناهندگی به غرب خواهیم بود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.