دخالت عربستان و قطر در امور سوریه پذیرفتنی نمی باش

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: دخالت برخی از کشورها از جمله عربستان و قطر در سوریه پذیرفتنی نیست بنابراین امروز همهی کشورها باید با همراهی و همکاری iبه برقراری صلح، ثبات و آرامش در سوریه کمک کرده چرا که این مهم خواست ملت سوریه است.

احمد دستمال‌چی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران اظهار  داشت: نقض آتش بس در سوریه توسط گروه‌های معارض با همراهی برخی کشورهای مرتجع عرب انجام شده چرا که این کشورها از برقراری روند صلح و ثبات و آرامش در سوریه خرسند نخواهند شد.

وی در ادامه با اشاره iبه تلاش‌های نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه برای برقراری آتش بس در این کشور افزود: آتش بس انجام شده در سوریه با تلاش‌های اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه سازمان ملل و با مشورت کشورهای مهم منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته اما برخی کشورها با سنگ اندازی قصد منحرف کردن آن را دارند.

دستمال چی با اشاره iبه مسافرت اخضر ابراهیمی iبه فرانسه تصریح کرد: نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با مسافرت iبه روسیه و فرانسه و دیگر کشورها قصد دارد اعضای شورای امنیت را برای برقراری آتش بس دائمی و ورود iبه روند مذاکرات بین طرفین مخالف و دولت سوریه آماده کند.

این کارشناس سیاست خارجی با انتقاد از برخی کشورهای منطقه درباره دخالت در امور سوریه خاطر نشان نمود: دخالت برخی از کشورها از جمله عربستان و قطر در سوریه پذیرفتنی نیست بنابراین امروز همهی کشورها باید با همراهی و همکاری iبه برقراری صلح، ثبات و آرامش در سوریه کمک کرده چرا که این مهم خواست ملت سوریه است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.