دخالت ویرانگر عربستان در امور داخلی یمن

شنبه ۳۱ تیر – ۰۲:۵۷:۲۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

فعال سیاسی یمنی، دخالت ویرانگر عربستان در یمن را بخشی از طرح آمریکایی خاورمیانه جدید برای تضمین جلوگیری از تاثیر انقلاب این کشور بر ریاض عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری آرای به نقل ازالعالم ، “احمد الجنید”خاطر نشان کرد: رژیم آل سعود با پشتیبانی همه جانبه مالی و سیاسی از شخصیت های بارز قبایل یمنی، در تلاش برای به ویرانی کشاندن این کشور است.
“الجنید” تصریح کرد: آل سعود نمی خواهد یمن به آرامش و ثبات برسد به همین سبب تمام تلاش خود را برای جلوگیری از به ثمرنشستن انقلاب یمن و حمایت از رژیم سابق به کار بسته است.
وی افزود: عربستان، عملا خود را حاکم و تصمیم گیرنده و قوه مجریه یمن می داند.
این فعال سیاسی یمنی گفت: یمن در حال حاضر مانند مستعمره عربستان است و مسوولان آن از خود اراده ای ندارند تا جایی که اگرانقلابیون ضدرژیم آل سعود یا دخالت آنان در یمن صحبت کنند ، متهم به میهن ستیزی می شوند.
“الجنید ” افزود : دخالت های عربستان در یمن تا حد تعیین وزیر و حتی تعیین نماینده می رسد و دولت کنونی ، چه از حزب کنگره خلق و چه از احزاب دیدار مشترک، قدرت تصمیم گیری ندارد.
فعال سیاسی یمنی به مسابقه گروه های سیاسی این کشور برای برآوردن خواسته های آل سعود در قبال دریافت رشوه ، اشاره و خاطرنشان کرد: دخالت های بیگانگان و سوء استفاده عربستان از فقر و نیاز مردم یمن ؛ کشور را به بی ثباتی کشانده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۱۱۴۵۷۲۹۰۵۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.