دخالت و اظهار‌نظر غیر‌مسئولانه ممنوع / تصویب سه موافقتنامه میان “افغانستان” و کشورهای دیگر در سنا

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

شماری از نمایندگان مجلس سنای “افغانستان”، سناتوران مجلس آمریکا را متهم به دخالت و اظهارنظرهای غیر‌مسؤولانه و غیر‌واقعی کردند.

به گزارش ممتاز نیوز، سناتوران بیان داشتند که اینگونه سخنان غیر مسؤولانه و دخالت‌های بی‌جا، باعث بروز مشکلات در افغانستان می‌شود.

یکی از سناتوران با اشاره به اظهارات سناتور آمریکایی در مورد بی‌ثباتی افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی گفت: سناتوران آمریکا، در رفتار و گفتار خود نسبت به مسائل افغانستان تجدید‌نظر کنند و موجب بی‌ثباتی و بروز مشکلات نشوند.

تصویب سه موافقتنامه میان افغانستان و کشورهای دیگر در سنا

مجلس سنا بر توافقنامه‌های افغانستان با سه دولت انگلیس، اندونزی و دانمارک  تاکید کرد، قرار است با تصویب این توافقنامه‌ها، همکاری‌هایی از قبیل ظرفیت‌سازی علمی، فرهنگی، آموزشی و نیز ایجاد آکادمی تعلیمی اردوی ملی که از طرف دولت انگلیس ساخته و حمایت خواهد شد با دولت افغانستان صورت گیرد.

این توافقنامه‌ها در بخش‌های مختلف جهت تصویب به این مجلس به بحث گذاشته شدند.

ایجاد آکادمی اردوی ملی که قرار است از طرف دولت  انگلیس در “قرغه” کابل ایجاد شود، سالانه ظرفیت تعلیمی برای بیش از ۱۳۰۰ پسر و بیش از ۳۰۰ دختر را خواهد داشت.

توافقنامه همکاری‌ها میان دولت افغانستان و دانمارک با اکثریت آراء، مورد تایید قرار گرفت

همچنین توافقنامه همکاری‌های استراتژیک میان افغانستان و دولت دانمارک نیز در عرصه‌های مختلف از جمله تلاش برای پشتیبانی از پروسه صلح، جلوگیری از گسترش تروریزم، مساعدت‌های مالی و انکشافی، تقویت منابع بشری و ترویج و پشتیبانی از دموکراسی، حکومت‌داری خوب و معارف  به اتفاق‌آرا به تصویت این مجلس رسید.

توافقنامه همکاری میان دو دولت افغانستان و اندونزی نیز که در بخش‌های متعدد از جمله همکاری‌های سیاسی، علمی، فرهنگی بود به اتفاق آرا تصویب شد.

این توافقنامه‌ها در حالی به تصویب مجلس سنای کشور  افغانستان می‌رسد که با نزدیک شدن به انتخابات سال آینده و روند انتقال قدرت، افغانستان نیاز به حمایت بیش از پیش جامعه بین‌المللی دارد.

انتهای پیام/

منبع: صدای افغان


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.