دختران باز هم در کنکور پیشتاز شدند/ جدول

زهرا تالانی: داوطلبان می توانند در سامانه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نتایج کنکور را مشاهده کنند.

همچنین اسامی ۳۰ نفر اول سه گروه ریاضی، تجربی و انسانی به همراه اسامی ۷ نفر اول دو گروه هنر و زبان های خارجی در کنکور سراسری سال ۹۱ از سوی سازمان سنجش منتشر شد و بررسی ها نشان می دهد که امسال دختران در صدر گروه ها هستند. سال ۹۰ از میان ۲۱ نفر برگزیده در ۵ گروه آزمایشی، ۱۰ نفر از شهر تهران بودند که این تعداد از میان ۱۵ نفر اول سه گروه و ۶ نفر اول دو گروه دیگر محاسبه شده بود. این در حالی است که امسال تهرانی ها۱۱ نفر را از میان ۳۷ نفر شامل می شوند.

در میان برگزیده ۱۹اول کنکور ،۳۶ نفر پسر و ۱۷ نفر دختر هستند اما نفرات اول چهار گروه علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی در انحصار دختران قرار دارد و تنها نفر اول گروه ریاضی پسر است. در گروه علوم ریاضی یک دختر و ۹ پسر، در گروه علوم تجربی ۴ دختر و ۶ پسر، در گروه علوم انسانی ۵ پسر و ۵ دختر، در گروه هنر سه دختر و در گروه زبان های خارجی یک پسر و سه دختر حضور دارند.

یک میلیون و ۶۶ هزار و ۲۷۴ نفر در ۵ گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی در روزهای ۸ تا ۱۰ تیرماه با هم به رقابت پرداختند که از این تعداد بیش از ۹۳۵ هزار مجاز به انتخاب رشته شده اند که در روزهای ۱۷ تا ۲۳ مرداد می توانند انتخاب رشته کنند.

سهم استان ها از برترین ها در کنکور:

 

نام استان

تعداد

تهران و شمیرانات

۱۱ نفر

خراسان رضوی- مشهد و گناباد

۴ نفر

مازندران- ساری و بابل

۴ نفر

یزد- یزد

۴ نفر

اصفهان- اصفهان و کاشان

۳ نفر

کرمان شامل شهر کرمان

۲ نفر

آذربایجانی شرقی – تبریز

۲ نفر

کردستان – سنندج

۱ نفر

استان البرز- کرج

۱ نفر

خوزستان – اهواز

۱ نفر

اردبیل – اردبیل

۱ نفر

قزوین – قزوین

۱ نفر

کرمانشاه – کرمانشاه

۱ نفر

۴۷۲۳۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.