دختر دانشجویی که با مرگش امید بخشید+عکس

مرگ دختر دانشجو گرچه برای خانواده‌اش تلخ و دردناک بود اما ماجرایی را رقم زد که اهالی یکی از روستاهای رشت و چهار بیمار نیازمند هیچ‌وقت آن را فراموش نخواهند کرد.

دختر دانشجویی که با مرگش امید بخشید

ممتازنیوز: خانواده این دختر ۲۱ساله نه‌تنها با اهدای اعضای بدن او به چهار بیمار زندگی دوباره بخشیدند که تصمیم گرفتند دیه دخترشان را صرف بازسازی مسجد روستایشان که فرسوده و در معرض تخریب قرار گرفته بود، کنند.افسانه رجبی دانشجوی سال دوم رشته عربی در شهرستان رودسر بود که ۹مرداد‌ماه سال‌جاری هنگامی که قصد داشت به خانه یکی از بستگانش برود دچار حادثه شد. وی به بیمارستان پورسینای رشت انتقال یافت و به‌رغم تلاش پزشکان، دچار مرگ مغزی شد و خانواده‌اش تصمیم گرفتند اعضای بدن او را اهدا کنند.

آخرین تماس

خواهر بزرگ او در توضیح حادثه‌ای که برای افسانه رخ داد به همشهری گفت: افسانه از دو سال پیش که دانشگاه قبول شد، برای تحصیل به شهرستان رودسر رفت. ما در یکی از روستاهای خشکبیجار رشت زندگی می‌کنیم و چون رفت‌وآمد برای خواهرم از دانشگاه تا خانه سخت بود برایش خانه‌ای در رودسر اجاره کرده بودیم.وی ادامه داد: روز حادثه ساعت ۱۰:۳۰صبح بود که افسانه با مادرم تماس گرفت و گفت که به دیدن یکی از بستگانمان در رودسر می‌رود.

ما هرگز تصور نمی‌کردیم که این آخرین تماس افسانه است. او از خانه‌اش بیرون رفت و هنگامی که منتظر تاکسی در خیابان بود ناگهان یک وانت نیسان با او تصادف کرده و طبق نظر کارشناسان علت تصادف نیز سرعت بالا و بی‌توجهی راننده نیسان به جلو بوده است.به گفته شاهدان حادثه، خودروی نیسان بعد از تصادف با افسانه در حدود ۲۰متر او را به زمین کشیده بود. طوری‌که همه تصور می‌کردند که او در همان لحظه اول فوت کرده است.

وی افزود: با حضور اورژانس و مأموران کلانتری ۱۱شهرستان رودسر، خواهرم به درمانگاهی در همان حوالی انتقال یافت و چون راننده نیسان مقصر بود، مأموران او را به کلانتری بردند. ساعتی بعد به‌دلیل وضعیت وخیم افسانه، او را به بیمارستان پورسینای رشت منتقل کردند و وی به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال یافت.

وقتی خبر تصادف افسانه به گوش ما رسید، سراسیمه راهی بیمارستان شدیم. باورمان نمی‌شد که این اتفاق برای افسانه رخ داده باشد. او شش روز در کما بود و در این مدت ما هر روز به ملاقاتش می‌رفتیم. او هیچ عکس‌العملی از خود نشان نمی‌داد و کارمان در این شب‌ها دعا کردن برای نجات او بود. اما افسانه روزبه‌روز بدتر می‌شد. پزشکان می‌گفتند که جمجمه‌اش به‌شدت آسیب دیده است.

آنها چندین بار از او آزمایش گرفتند اما هر بار می‌گفتند که سطح هوشیاری او پایین‌تر آمده. کم کم ما نیز امیدمان را برای بازگشت افسانه به زندگی از دست دادیم تا اینکه متخصصان مغز و اعصاب وقتی آخرین آزمایش را انجام دادند و نوار مغزی گرفتند گفتند که او دچار مرگ مغزی شده است.

دختر جوان ادامه داد: با شنیدن این خبر، امیدمان برای بازگشت خواهرم کاملا از بین رفت. با این حال من و خانواده‌ام تصمیم گرفتیم اعضای بدن او را اهدا کنیم. پیش از تصادف، افسانه در دانشگاه با تعدادی از دوستانش تصمیم گرفته بودند که فرم اهدای عضو را پر کنند تا اگر روزی دچار حادثه‌ای شدند، اعضای بدنشان اهدا شود. به همین‌خاطر به اهدای اعضای بدنش رضایت دادیم و به این ترتیب افسانه به بیمارستان سینا در تهران انتقال یافت. ۱۷مرداد‌ماه بالاخره عمل پیوند انجام و اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا شد.

هدیه‌ای به مردم روستا

نجات زندگی بیماران تنها هدیه افسانه پس از مرگش نبود. خانواده این دختر دانشجو با اقدام خداپسندانه دیگری که انجام دادند، مردم روستایی در استان گیلان را خوشحال کردند.خواهر افسانه ادامه داد: بعد از اتفاقی که برای خواهرم افتاد راننده نیسان با سپردن وثیقه آزاد شد. خودروی او بیمه است و ما هم تصمیم گرفتیم دیه خواهرم را دریافت کنیم. ما قصد داریم دیه افسانه را صرف بازسازی مسجد تخریب شده روستایمان کنیم تا نمازگزاران همیشه برای روح خواهرمان دعا کنند. این مسجد مدت‌هاست که تخریب شده و نیاز به بازسازی دارد اما تا حالا کسی حاضر نشده هزینه بازسازی آن را پرداخت کند. برای همین همراه خانواده‌ام تصمیم گرفتیم با دیه خواهرم مسجد را از نو بسازیم.

زندگی دوباره به چهار بیمار نیازمند

در همین حال دکتر ساناز دهقانی مسئول واحد فراهم آوری اعضا در بیمارستان سینا نیز به خبرنگار همشهری گفت: با انجام عمل پیوند اعضا، قلب، دو کلیه و کبد دختر دانشجو به چهار بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید.

همشهری

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۱۰۲ نفر   |   تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۲ مرداد
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , افسانه رجبی, دختر دانشجو, مرگ مغزی


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.