دخل و خرج شهری که با درآمد توریست اداره می گردد

شهرداری این شهر در سال ۲۰۲۲ بیش از۳۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار هزینه داشته است در حالی که رقم در آمد این شهر از محل توریست هایی که در سال ۲۰۲۲ به این شهر آمده اند بیش از ۵۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده است.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، مایکل بلومبرگ شهردار نیویورک شب قبل در یک کنفرانس خبری دخل و خرج سازمان شهرداری نیویورک در سال ۲۰۲۲ را به اطلاع شهروندان این شهر رساند.
 نکته قابل توجه در آمارها و اطلاعاتی که شهردار نیویورک ارایه کرد این مساله بود که تقریبا شهر بزرگی چون نیویورک نزدیک به دوبرابر هزینه های سالانه نهاد شهرداری خود تنها از توریسم درآمد دارد.

طبق اعلام بلومبرگ این شهر در سال ۲۰۲۲ پذیرای ۵۴ میلیون و ۳۰۰ هزار توریست بوده است که از این رقم ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از کشورهای خارجی و بیش از ۴۳ میلیون نفر از شهروندان دیگر ایالت های آمریکا بوده اند.

بلومبرگ افزود شهرداری نیویورک در سال ۲۰۲۲ بیش از۳۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار هزینه داشته است در حالی که رقم در آمد شهر نیویورک از محل توریست هایی که در سال ۲۰۲۲ به این شهر آمده اند بیش از ۵۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده است.

این رقم در مقایسه با درآمد توریستی سال ۲۰۱۲ رشد داشته است. در سال ۲۰۱۲ شهر نیویورک ۵۵ میلیارد دلار درآمد توریستی داشته است.

بلومبرگ اعلام کرد در هدف گذاری قبلی شهرداری نیویورک برای جذب توریست داخلی و خارجی رقم ۵۵ میلیون نفر برای سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده بود ، در حالی که به نقل از او با بازدید ۵۴ میلیون و ۳۰۰ هزار توریست در سال ۲۰۲۲ از این شهر ، شهرداری نیویورک امیدوار است هدف عبور از ۵۵ میلیون توریست سالانه در سال ۲۰۲۲ محقق شود.

میزان ورود توریست به نیویورک نیز در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۱۲ بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رشد داشته است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.