در˝هیس دختران فریاد نمی زنند˝ طرح موضوع کرده ام

پوران درخشنده در گفت و گو با هنرآنلاین عنوان کرد:

پوران درخشنده در گفت و گو با خبرگزاری هنر دربارهٔ فیلم ˝هیس دخترها فریاد نمی زنند˝ گفت: در این فیلم طرح موضوع کرده ام.

پوران درخشنده در گفت وگو با هنر آنلاین دربارهٔ دغدغه های اجتماعیش در فیلم “هیس دخترها فریاد نمی زنند ” عنوان کرد : فیلم “هیس دخترها فریاد نمی زنند “در تداوم دغدغه های من در جهت نشان دادن آسیب های اجتماعی است و دراین فیلم به طرح مسائل دختران نوجوان و جوان می پردازم و از منظر آسیب شناسی خانواده و جامعه به آنها می پردازم که توام با نگاه روانشناختی مبتنی بر اصول اجتماعی است و مسئله مهم در فیلم ترس از آبرو است.

سازنده ” رابطه ” در باره علل محوریت قرار دادن دغدغه های دختران نوجوان در فیلم عنوان کرد : به واسطه آسیب پذیری بیشتر آنها این کار را انجام دادم . معمولا اگر دختران جوان حوادثی سر راهشان قرار بگیرد به سبب جنسیت و آسیب پذیریشان روی مسئله سرپوش می گذارند وآن را پنهان می کنند .به همین سبب می خواستم این موضوع در جامعه طرح بشود که این دمل ها تبدیل به دمل های چرکی و حادی نشود.

سازنده ” عبور از غبار ” دربارهٔ این پرسش که آیا ترس ازآبرو ریزی معضلی است که همه دختران جوان با آن مواجه می باشند افزود : این موضوع مختص به دیروز وامروز نیست . طرح فیلم نامه فیلم را چند سالی بود که مترصد به سامان رساندش بودم . با اندک سرمایه و مشارکت دوستان توانستم این فیلم را به مرحله ساخته شدن در بیاورم و ساخت فیلم برایم مثل یک تعهد اجتماعی بود و برای سلامت در خانواده و جامعه نیاز داریم که هم ماها چنین دغدغه هایی را داشته باشیم.

درخشنده در مورد این پرسش که فقط به طرح موضوع در فیلمش بسنده کرده است عنوان کرد : ارائه راه کار هم در فیلمم مورد رویکرد بوده است . اما معمولا در سینما طرح موضوع انجام می گردد.

کارگردان ” بچه های ابدی ” در مورد چگونگی انتخاب بازیگران فیلم افزود : شهاب حسینی ،مریلا زارعی ، بابک حمیدیان و سایرین بازیگران حرفه ای و نام آشنای داشتند . تنها مشکلم در زمینه انتخاب بازیگزان امتناع بسیار از بازیگران از حضور در نقش فرد متجاوز بود . بعد از مدتها جستجو توانستم ازبابک حمیدیان را برای بازی دراین نقش استفاده کنم.

این کارگردان در مورد احساسش در باره بردن سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردم گفت : بهر حال بردن این جایزه سبب خوشحالیم است و نشان می دهد فیلم توانسته با مخاطبان ارتباط برقرار کند.

پایان پیام//


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.