درآمدهای ارزی صرف واردات غیرضروری شد

سخنگوی کمیسون اقتصادی مجلس با تاکید بر ضعف نظارتی و مدیریتی بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی نتوانسته است درآمدهای ارزی را به خوبی مدیریت کند وارز موجود را صرف واردات کالاهای غیر ضروری کرده است.

خانه ملت: سخنگوی کمیسون اقتصادی مجلس با تاکید بر ضعف نظارتی و مدیریتی بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی نتوانسته است درآمدهای ارزی را به خوبی مدیریت کند وارز موجود را صرف واردات کالاهای غیر ضروری کرده است.
 
محمد علیپور، افزود: با وجود دلالان و واسطه ها دربازار ارز، نمی توان سیاست های ارزی بانک مرکزی را موفق ارزیابی کرد چرا که سیاست های ارزی در یک سال گذشته نه تنها این بازار را کنترل نکرد بلکه منجر به جهش قیمت ارزنیز شد .
 
به گزارش خانه ملت، نماینده مردم ماکو، چالدران، پلدشت و شوط درمجلس شورای اسلامی درارزیابی عملکرد بانک مرکزی درساماندهی موسسات پولی و بانکی اظهار داشت: بانک مرکزی درساماندهی موسسات پولی و بانکی وحذف نام ائمه ازسر دراین موسسات اقدامات موثری انجام داده است.
 
وی در خصوص موسسات پولی و اعتباری نیزگفت: بسیاری از موسسات اعتباری از خلا قانونی استفاده کرده و با اعلام ورشکستگی و بی اعتباریشان جامعه را دچار مشکل کرده اند.
 
علیپور درادامه درارزیابی عملکرد بانک مرکزی درانجام وظیفه حفظ ارزش پول ملی افزود:عملکرد بانک مرکزی دراین بخش هم قابل دفاع نیست چرا که دربازه زمانی بسیار کوتاهی ارزش پول کشورمان درمقابل ارزهای اروپایی و حتی پول ترکیه و عربستان کاهش پیدا کرد.
 
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درادامه عملکرد بانکها درپرداخت تسهیلات را خوب ارزیابی کرد وگفت: بانکها درپرداخت تسهیلات خوب عمل کرده و حتی بیش از توانشان وام دادند .
 
نماینده مردم ماکو، چالدران، پلدشت و شوط درمجلس تصریح کرد: بانکها دربرخی موارد ازانجام دستورالعمل‌های بانک مرکزی سرباز می زنند به طور مثال آقای بهمنی بارها بر این که یک ضامن برای تسهیلات زیر ۱۰ میلیون تومان کافی است تاکید کرده است اما باز شاهدیم که بانک‌ها به این دستورالعمل اعتنا نمی کنند.
 
وی درادامه اظهار داشت: برخی از بانکها علت عدم اجرای مصوبات بانک مرکزی راابلاغ دیرهنگام دستورالعمل ها عنوان می کنند .
 
نماینده مردم ماکو، چالدران، پلدشت و شوط درمجلس با تاکید بر ضعف نظارتی و مدیریتی بانک مرکزی ، عملکرد بازار سرمایه را خوب توصیف کرد و گفت: متاسفانه دولت از ارایه تسهیلات به شرکت ها و کارخانه های بورسی غفلت کرد ومنابع درنظر گرفته شده برای این صنایع مناسب توزیع نشد


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.