درآمدهای مالیاتی فرانسه با کاهش مواجه شد

گزارش ایرنا به نقل از منابع اقتصادی فرانسه حاکی است که درآمد دولت از محل مالیات بر شرکت ها نیز ظرف شش ماهه اول سالجاری میلادی با ۱/۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۷/۱۸میلیارد یورو کاهش یافت .

دولت که در سالیان اخیر با مشکلات مالی – اقتصادی مواجه است و پیامدهای ناشی از آن به بخشهای اقتصادی و صنعتتی نیز کشیده شد به شدت به درآمدهای ناشی از محل مالیات های دریافتی وابسته است.

فرانسه که به همراه شماری از کشورهای حوزه یورو با بحران اقتصادی مواجه است، از اول سالجاری میلادی نیز دو طرح ریاضتی را که بیشتر هم به اخذ مالیاتها متکی است، به اجرا گذاشت.

اقتصاد فرانسه از ماهها پیش با رکود مواجه است و پیش بینی های رشد اقتصادی از سوی دولت تحقق نخواهد یافت.

هم اکنون خطر رکود اقتصادی این کشور را تهدید می کند، مسوولان مربوطه اخیرا اعلام کردند، این خطر برای سه ماهه سوم سالجاری میلادی رفع شده است.

در همین حال بررسی های اخیر گویای آن است که درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده نیز در همین مدت با کاهش نسبی مواجه بوده است.

آمارها نشان می دهد که مالیات های دریافتی دولت ظرف شش ماهه اول سالجاری میلادی افزون بر۲۸/۱۳۶ میلیارد یورو بود.

در همین حال این میزان به رغم ۹/۲ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل، از رقم پیش بینی شده دربودجه سالجاری بسیار پایین تراست.

در بودجه سالجاری درآمدهای مالیاتی در فرانسه با پیشین بینی ۸۴/۶ درصد افزایش، به میزان ۴۶/۲۷۲ میلیارد یورو تعیین شده بود.

این در حالی است که برخی از کارشناسان امر نیز معتقدند که این میزان مالیات دریافتی در پایان نیمه اول سالجاری میلادی ، تحقق اهداف مالیاتی دولت را با دشواری قابل ملاحظه ای مواجه کرده است.

اروپام **۱۴۹۵**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۶۵۸۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.