درآمدهای مخابرات به سمت سیار و مالتی مدیا در حرکت است

۲۱اردیبهشت، فاوا نیوز:عضو کمیته راهبردی پروژه تغییر و تحول شرکت مخابرات ایران، گفت: باید ارتباطات مخابراتی مبتنی بر IP طراحی شود؛ چرا که درآمدهای مخابرات تغییر محیط داده و به سمت سیار و مالتی مدیا حرکت می کند؛ لذا در تمامی بخش های ارتباطات از جمله سرویس ها و خدمات باید تغییر ایجاد کرد.
 
به گزارش فاوا نیوز به نقل از سیتنا، مهندس نصر الله جهانگرد در سمینار سیمرغ اول که با هدف ارایه برنامه تغییر و تحول شرکت مخابرات ایران در سالن هتل سیمرغ برگزار شد به تاثیر متقابل ICT و توسعه ملی پرداخت و گفت: در برنامه ریزی توسعه ای و خدمات ارتباطات تحول مهمی در حال رخداد است و منابع درآمدی ثابت نزولی شده است.
 
وی بازار بکر ارتباطات در ایران را نیازمند یک تحول دوجانبه دانست و افزود: بازار ایران از دو جنبه نیازمند تحول است. یکی تحولی که فناوری بر آن تحمیل می کند و دیگری تغییر تقاضا در بازار است.
 
مهندس جهانگرد افزود: امروز از تمامی جهات، تحول در حوزه ارتباطات ضروری است. از لحاظ معماری، ساختار، سبد خدمات قابل ارایه به مردم، همه و همه باید سازماندهی و متحول شود.
 
وی همچنین بر تغییر روش درآمدی مبتنی بر پالس در مخابرات تاکید کرد و افزود: نظام سرویس دهی مخابرات باید تغییر کند و به نظامی مبتنی بر ارایه خدمات تبدیل شود و این مساله مستلزم تحول نظام ساختاری در مجموعه مخابرات ایران است.
 
عضو کمیته راهبردی پروژه تغییر و تحول شرکت مخابرات ایران در پایان اظهار امیدواری کرد: این نشست مقدمه ای برای عمومی سازی برنامه تغییر و تحول شود، زیرا که ایران بازار بزرگی از تقاضا های مخابرات را پیش رو دارد، بر این اساس ما می توانیم بیشترین بهره را از این بازار ببریم.
فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.