درآمد اتصال فیبر نوری بین المللی در ایران، مانند فروش نفت است

به گزارش ایرنا، ‘حسین کشایی’ عصرچهارشنبه در مراسم افتتاح سومین نمایشگاه تخصصی مخابرات، اطلاع رسانی و صنایع وابسته در شرکت نمایشگاه های اصفهان افزود: این دو فیبر نوری بخاطر ایجاد مزیت های ترانزیت اطلاعات، ‘Hosting’ و ‘Center Data’ در صنعت فناوری اطلاعات، می تواند برای کشورمان درآمد زایی بالایی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: کمتر کشوری مانند ایران در دنیا وجود دارد که حلقه اتصال دو فیبر نوری FLAG (که از کشورهای همسایه دریا و آب های آزاد می گذرد) و TAE(که از کشورهای خشکی می گذرد) باشد.

معاون مدیر عامل شرکت مخابرات استان اصفهان با بیان اینکه تعداد دفاتر ICT در استان ۴۷۸ است، افزود: حدود هفت هزار کیلومتر فیبر نوری در این استان کشیده شده است.

وی اظهارداشت: میزان توسعه شاخص فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور تا سال ۹۵ باید به ۶/۲۲ درصد و میزان توسعه شاخص آمادگی الکترونیکی نیز باید به ۸/۰ درصد برسد.

کشایی با بیان اینکه باید تا پایان سال ۹۵ میزان جایگزین شدن اسکناس و پرداخت های مالی الکترونیکی به ۸۰ درصد برسد، افزود: تشکیل پرونده سلامت الکترونیکی و پوشش کارت هوشمند ملی به عنوان پایه سامانه های دولت الکترونیک، باید ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کند.

به گفته وی، توسعه تجارت الکترونیکی ۳۰ درصد داخلی و ۳۰ درصد خارجی نیز از دیگر شاخص هایی است که باید توسط متولیان فناوری اطلاعات کشور تا پایان سال ۹۵ محقق شود.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات استانداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: کشورمان می تواند با استفاده از تمامی امکانات خرد و کوچک در راستای توسعه پایدار قدم بردارد و به اهداف عالی خود برسد.

‘اصغر عابدی’ افزود: باید به راهکارهایی که برای توسعه پایدار کشور در نظر می گیریم، نگاهی کاربردی داشته باشیم.

وی درباره سند راهبردی فناوری اطلاعات استان گفت: این سند با نگاه به برنامه پنجم توسعه کشور تدوین شده و در شورای برنامه ریزی و توسعه استانداری نیز به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه اصفهان از معدود استانهای دارای سند راهبردی فناوری اطلاعات است، افزود: این سند در صورت اجرای موفق و درگیر کردن تمام لایه های جامعه می تواند کارگشای بسیاری از مشکلات استان باشد.

عابدی خاطرنشان کرد: شرکت های بخش خصوصی نیز باید با اهداف این سند آشنایی پیدا کرده تا بتواند از تمامی ظرفیت های آن استفاده کند و بخش های دولتی و خصوص باید در یک راستا حرکت داشته باشند.

وی با اشاره به اجرای پروژه هایی در استان توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران اظهار داشت: تخصیص پهنای باند قابل توجهی برای شهرستان ها و ایجاد سرویس های جدیدی مانند تلفن اینترنتی و تالار گفت و گو در سازمان ها از این پروژه هاست.

وی با اشاره به نمایشگاه تخصصی مخابرات اصفهان گفت: حضور در اینگونه نمایشگاه ها به آسیب شناسی در حوزه فناوری اطلاعات و شناخت نقاط قوت و ضعف کشور در این زمینه کمک می کند.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات استانداری اصفهان با بیان اینکه فلسفه برگزاری این نمایشگاه جمع آوری نقطه نظرات کارشناسان این صنعت است، افزود: هم افزایی شرکت های صاحب نظر به ارتقای صنعت فناوری اطلاعات کشور کمک می کند.

به گزارش ایرنا، سومین نمایشگاه تخصصی مخابرات، اطلاع‌‌ رسانی و صنایع وابسته( comtex2012 ) از ۳۱ خرداد تا سه تیر سالجاری در شرکت نمایشگاه های استان اصفهان برگزار می‌شود.

پ/۷۱۴۰/۱۰۱۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۲۵۴۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.