درآمد سه ماهه شرکت مایکروسافت از ۲۰ میلیارد دلار گذشت

۳۱فروردین۱۳،

 

درآمد مایکروسافت در سه ماهه سوم سال مالی این شرکت در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش داشته است. 
 
به گزارش وب پایگاه اینترنتی itworld، درآمد مایکروسافت در سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۲ به رقم ۵. ۲۰ میلیارد دلار رسیده است. درآمد خالص مایکروسافت در این دوره سه ماهه به ۰۶. ۶ میلیارد دلار رسیده است که در مقایسه با ۱. ۵ میلیارد دلار درآمد سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۲ رشد قابل توجهی داشته است. 
بر اساس این گزارش، درآمد شعبه کسب و کارهای شرکت مایکروسافت که وظیفه فروش محصولاتی مثل آفیس را بر عهده دارد، در این دوره ۸ درصد افزایش یافته و به ۳۲. ۶ میلیارد دلار رسیده است. بخش ابزار‌ها و سرورهای مایکروسافت نیز در این سه ماهه توانسته ۰۴. ۵ میلیارد دلار درآمد کسب کند که این رقم ۱۱ درصد بیشتر از دوره مشابه سال قبل است. 
مایکروسافت درآمد شعبه ویندوز خود را نیز ۷. ۵ میلیارد دلار اعلام کرده است که افزایشی ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد. این شرکت در حالی از افزایش درآمد شعبه ویندوز خبر می‌دهد که شرکت پژوهشی آی دی سی مدتی قبل از کاهش ۱۴ درصدی توزیع رایانه‌های شخصی در بازارهای جهانی به سبب عدم استقبال از ویندوز ۸ خبر داده بود. بخش خدمات آنلاین این شرکت نیز در سه ماهه سوم سال مالی جاری ۸۳۲ میلیون دلار درآمد داشته است که ۲۲ درصد بیشتر از درآمد این بخش در سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۲ است. درآمد شعبه ابزار‌ها و سرگرمی مایکروسافت نیز در این دوره با رشد ۵۶ درصدی به رقم ۵۳. ۲ میلیارد دلار رسیده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.