درآمد عرضه کنندگان راهکارهای دورکاری کاهش یافت

۱۸خردادماه،

برآوردهای شرکت پژوهشی داده‌های بین المللی (آی دی سی) نشان می‌دهد بازار نرم افزارها و تجهیزات دورحضوری و ویدئوکنفرانس در سه ماهه اول امسال بیش از ۱۳ درصد کاهش داشته است.
 
به گزارش وب پایگاه اینترنتی آی دی سی، درآمد عرضه کنندگان راهکارهای دورحضوری و ویدئوکنفرانس در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۳٫۲ درصد کاهش داشته است. برآوردهای این شرکت نشان می‌دهد کسب و کارهای تجاری در سه ماهه اول امسال ۵۶۳٫۴ میلیون دلار از بودجه خود را صرف خرید و تامین این راهکارها و فناوری‌ها کرده‌اند.
 
بر اساس این گزارش، کاهش ۱۳ درصدی بدترین نتیجه‌ای است که بازار این راهکارها از سال ۲۰۱۰ به بعد تجربه کرده است. بخش‌های مختلف این بازار در این دوره با افول قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است. بازار راهکارهای دورحضوری تک مداره، چند مداره و شخصی در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۰٫۷ درصد کاهش داشته است و بازار تجهیزات و زیرساخت‌های شبکه‌ای لازم برای این راهکارها نیز ۲۰٫۵ درصد کاهش داشته است.
 
یافته‌های آی دی سی نشان می‌دهد بازار راهکارهای دورحضوری در آمریکای شمالی بیشترین کاهش را در مقایسه با دیگر نقاط جهان تجربه کرده است. درآمد عرضه‌ کنندگان این راهکارها از بازار آمریکای شمالی در سه ماهه اول امسال بیش از ۲۰ درصد کاهش داشته است. بازار این راهکارها در کشورهای خاورمیانه، اروپا و اروپای شرقی نیز کاهش ۱۰٫۱ درصدی را تجربه کرده است. این بازار در کشورهای حوزه اقیانوس آرام و آمریکای لاتین نیز به ترتیب ۹٫۱ درصد و ۳٫۵ درصد کاهش داشته است.
 
گزارش آی دی سی نشان می‌دهد در سه ماهه اول امسال شرکت‌های سیسکو و پُلی کام که بزرگترین عرضه کنندگان راهکارها و تجهیزات دورحضوری در جهان محسوب می‌شوند، با افت درآمدی شدیدی در این بازار مواجه شده‌اند. شرکت سیسکو علیرغم اینکه در ماه‌های ابتدایی سال جاری میلادی توانسته ۴۳٫۴ درصد از درآمدهای این بازار را از آن خود کند، اما کاهش درآمدی ۱۷٫۲ درصدی از این بازار را نیز تجربه کرده است. شرکت پلی کام نیز که بیش از ۲۶ درصد از این بازار را در اختیار دارد، ۱۲٫۴ درصد از درآمد خود در این بازار را از دست داده است.
 
تحلیلگران آی دی سی پیش‌بینی کرده‌اند افزایش گرایش کسب و کار به استفاده از فناوری‌های پردازش ابری و ارتباطات تحت مرورگر و کاهش استفاده از راهکارهای نرم افزارمحور از جمله عواملی است که ممکن است بازار نرم افزارها و تجهیزات دورحضوری و ویدئوکنفرانس را به چالش بطلبد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.