درآمد یک میلیاردی رمالان!

وی با بیان اینکه در سال ۸۹، ۱۴۲ رمال دستگیر شدند گفت: از این میان ۸۶ تن راهی زندان شدند که ۵۵ تن مرد و ۳۱ تن زن بودند که ارزش ریالی کلاهبرداری این رمالان دو میلیارد ریال تخمین زده شد.

ایسنا: معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا در تشریح عملکرد کارآگاهان این معاونت در بحث برخورد با رمالان گفت: در سال گذشته و سه ماهه نخست سال جاری ۱۹۱ رمال در کشور دستگیر شدند.

سرهنگ مهرداد امیدی در تشریح اقدامات کارآگاهان در برخورد با رمالان گفت: در سال ۹۰ حدود ۱۸۹ پرونده در مورد رمالی، کف‌بینی و دعانویسی در آگاهی تشکیل شد که ۲۴۰ تن از این افراد شکایت کردند.
 
وی با بیان اینکه در مجموع ۱۶۱ تن در این مورد دستگیر شده‌اند، گفت: از این میان برای ۱۱۲ رمال قرار صادر شد.
 
امیدی با بیان اینکه از میان افرادی که برای آنان قرار صادر شد ۹۰ تن مرد و ۲۲ تن زن بوده‌اند، گفت: ارزش ریالی کلاهبرداری این رمالان یک میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال برآورد شده است.
 
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه در سال ۹۰ نسبت به ۸۹ شاهد افزایش وقوع بوده‌ایم،‌گفت: در سال ۸۹ تنها ۱۴۲ پرونده در این مورد تشکیل شد.
 
امیدی در تشریح آمار و عملکرد آگاهی در مورد برخورد با رمالان در سال ۸۹ گفت: در این سال ۱۴۲ پرونده در این مورد تشکیل شد که ۲۰۱ تن در این پرونده‌ها، شکوائیه‌ای را به مقامات قضایی ارائه دادند.
 
وی با بیان اینکه در سال ۸۹، ۱۴۲ رمال دستگیر شدند گفت: از این میان ۸۶ تن راهی زندان شدند که ۵۵ تن مرد و ۳۱ تن زن بودند که ارزش ریالی کلاهبرداری این رمالان دو میلیارد ریال تخمین زده شد.
 
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا در تشریح عملکرد این معاونت در سه ماهه نخست سال جاری نیز گفت: تعداد ۵۰ پرونده در فصل بهار برای رسیدگی به معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری ناجا ارجاع داده شد که در این زمینه ۲۳ تن رمال و فالگیر دستگیر شدند که برای ۲۰ تن آنان قرار صادر شد.
 
امیدی با بیان اینکه در این سه ماه ۲۶ تن از رمال و فالگیران شکایت کردند گفت: تعدادی از پرونده‌ها نیز کشف پیشدستانه بود.
 
وی با بیان اینکه در میان دستگیرشدگان ۱۴ تن مرد و شش تن زن بودند گفت: کارآگاهان ارزش ریالی کلاهبرداری رمالان را ۳۶۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.
 
امیدی با بیان اینکه روش و شیوه رمالان تغییر محسوسی نداشته است گفت: سطح آگاهی مردم از فریبکاری رمالان، فالگیران و دعانویسان افزایش یافته است اما وجود برخی زمینه‌های فرهنگی در این مورد مشکل ساز شده است.
 
وی با بیان اینکه خوشبختانه گرایش به رمالان روند افزایشی نداشته است گفت: در برخی موارد افراد تنها برای تفریح و سرگرمی به رمالان گرایش پیدا می‌کنند.
 
رمالی سازمان‌یافته نداریم
 

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه در این مدت باندی در مورد رمالی متلاشی نشده است گفت: معمولا رمالان به صورت انفرادی یا گروه‌های ۲ نفره اقدام به انجام اعمال مجرمانه خود می‌کنند و به صورت باندی و سازمان یافته عمل نمی‌کنند.
 
وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای موجود استان‌های مرکزی، اصفهان، خراسان‌رضوی، آذربایجان‌شرقی و غربی، تهران بیشترین پرونده‌های مربوط به رمالی را به خود اختصاص داده‌اند گفت: این در حالی است که استان گلستان، کردستان، قزوین و ایلام کمترین آمار تشکیل پرونده‌های رمالی را به خود اختصاص داده‌اند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.