درآمد ۲۰ میلیارد دلاری ۳ اپراتور ایران

رییس موسسه تحقیقات ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: در سال گذشته مجموع درآمدهای سه اپراتور کشور از طریق ارایه سرویس تماس و مکالمات به ۲۰ میلیارد دلار رسید.
به گزارش ایرنا، دکتر ‘سید مهدی اخوان بهابادی’ در نخستین گردهمایی فعالان فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال اظهار داشت: همچنین درسال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان سخت افزار در حوزه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وارد کشور شده است.
وی افزود: در حال حاضر سیستم عامل ویندوز مایکروسافت درداخل کشور کپی می شود ولی این کپی کردن ها به نفع کشور نیست زیرا از رونق سیستم های عامل بومی جلوگیری می کند .درصورت وارد شدن قانون کپی رایت ، سیستم های عامل بومی رونق بهتری پیدا می کنند و در نهایت بازار بزرگی برای آنها در کشور ایجاد می شود.
عضو شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت های بزرگ در دنیا از سیستم عامل مخصوص خود استفاده می کنند و تمامی نرم افزارهای تولید شده باید با سیستم عامل تولیدی تطابق داشته باشد .
وی با تاکید بر لزوم اجرایی شدن ‘قانون حداکثر استفاده از توان داخلی’ در فضای سایبری اظهار داشت: درصورت اجرایی شدن این قانون در حوزه فناوری اطلاعات کشور تحول ایجاد می شود و دانشگاه های کشور باید نیرو زیادی تربیت کنند تا در این عرصه فعالیت کنند .
اخوان یادآور شد که امروزه برای جابه جایی مرزها نیازی به حضور فیزیکی نیست و فضای سایبری ، حوزه جدید کشورگشایی محسوب می شود.
نخستین گردهمایی فعالان فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال شامگاه سه شنبه در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با حضور جمعی از مسوولان وکارشناسان حوزه فناوری اطلاعات برگزار شد.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.