درآمد ۲۷ میلیارد دلاری بازار جهانی ابزارهای موبایلی

۰۵ تیرماه ۱۳،

درآمد ۲۷ میلیارد دلاری بازار جهانی ابزارهای موبایلی

درآمد 27 میلیارد دلاری بازار جهانی ابزارهای موبایلی

کارشناسان پیش‌بینی کردند که ارزش بازار جهانی ابزارهای موبایلی تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی به ۲۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، سلولار – نیوز نوشت : به دنبال افزایش اهمیت نقش کلیدی ابزارهای موبایلی در رقابت بین سیستم‌های عامل همراه، کارشناسان پیش‌بینی کردند که ارزش بازار جهانی ابزارهای موبایلی تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی به ۲۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

دو سیستم‌عامل بلک‌بری و ویندوز با حرکت آهسته در حال گسترش ابزارهای کاربردی خود می باشند و در این راستا با شرکت‌های توسعه دهنده ابزارهای موبایلی رقابت می‌کنند. اما رقابت اصلی و بخش عمده این بازار در دستان اپل و اندروید است.

“جاش فلود”(Josh Flood) از تحلیلگران مرکز تحقیقاتی ABI Research در این خصوص گفت: «سیستم‌عامل iOS در زمینه ابزارهای موبایلی همچنان حرف اول را می‌زند و این طور که گفته می‌شود، طی سال ۲۰۲۴ میلادی دوسوم درآمد کلی بازار جهانی ابزارهای موبایلی مخصوص رایانه‌های لوحی به این سیستم‌عامل اختصاص میابد».

وی در ادامه توضیح داد: «اگرچه اندروید به تازگی از نظر تعداد ابزار کاربردی از سیستم‌عامل موبایلی اپل پیشی گرفته است، اما کاربران iOS نشان داده‌اند که تمایل بیشتری برای خرید ابزارهای پولی دارند و رغبت بیشتری به پرداخت پول برای در اختیار گرفتن ابزارهای کاربردی مورد نیاز خود نشان می‌دهند. باید توجه داشت که درآمد این سیستم عامل موبایلی در بخش ابزارهای کاربردی طی ۱۸ ماه آینده به میزان قابل ملاحظه نزدیک بهم خواهد بود».

لازم به ذکر است که درآمد حاصل از فروش ابزارهای موبایلی این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در این زمینه گفته می‌شود که تا سال ۲۰۱۷ میلادی مجموع درآمدهای حاصل از فروش ابزارهای مخصوص رایانه‌های لوحی بیشتر از درآمد ابزارهای مخصوص گوشی‌های هوشمند شود.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.