درامد ۲۳ میلیارد دلاری ایران از “صادرات نفت خام”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

کارشناس ارشد اقتصاد انرژی با بیان اینکه قیمت نفت سبک ایران بالای ۱۰۷ دلار در هر بشکه است، گفت: درامد نفتی ایران در نیمه اول سال به ۲۳ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، رضا پدیدار قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت را  ۱۰۶ دلار و ۳۳ سنت و نفت برنت دریای شمال را بالای ۱۰۸ دلار اعلام کرد و گفت: افزایش تولید روزانه نفت به ۴ میلیون بشکه برای تثبیت جایگاه ایران در اوپک لازم است.

وی میزان صادرات نفت ایران را روزانه یک میلیون و ۲۰۹ هزار بشکه اعلام کرد و گفت: سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعت نفت به ویژه در استخراج برای رسیدن به تولید روزانه ۵ میلیون بشکه نفت در روز که هدف برنامه پنجم توسعه است با ساماندهی جذب سرمایه های داخلی و خراجی و به ویژه ایرانیان خارج از کشور که ظرفیت و منابع سرمایه گذاری تا ۸۵۰ میلیارد دلار را دارند، قابل تحقق است.

پدیدار وی با تاکید بر بالا بودن قابلیت فروش نفت ایران افزود: بیش از ۱۸ پالایشگاه در جهان تولید خود را بر روی نفت ایران تنظیم می کنند که مرغوبیت بالایی دارد و نمی توانند به راحتی نفت ایران را کنار بگذارند.

پدیدار با اشاره به فعالیت حدود ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در صنعت نفت گفت: دولت یازدهم برای جذب سرمایه های خارجی برنامه های خوبی دارد و از ظرفیت های دیپلماسی هم استفاده می کند.

وی افزود: ۴۳ نوع فعالیت در صنعت نفت داریم و هموطنان داخل و خارج از کشور و همه علاقه مندان به حضور در این صنعت می توانند به وب سایت شرکت ملی نفت مراجعه کنند و با طرح های قابل سرمایه گذاری اشنا شوند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.