دراگون بوت ایران در آستانه تعلیق قرار گرفت

به گزارش خبرآنلاین؛علیرغم تلاش های بی وقفه مسؤولین و ورزشکاران رشته ورزشی دراگون بوت، اعضای این تیم به علت کمبود بودجه تیم های ملی آقایان و بانوان به مسابقات قهرمانی آسیا که شهریور ماه امسال در کره جنوبی برگزار می شود، اعزام نخواهند شد.
پیش از این نیز به دلایل مشابه با اعزام تیم های ملی دراگون بوت به مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۱ و بازی های آسیایی ساحلی ۲۰۱۲ مخالفت شده بود، که همین عدم حضور در مسابقات بین المللی منجر به لغو میزبانی ایران برای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۴ شد. همچنین علیرغم جذب حامیان مالی، شورای برون مرزی با حضور تیم های باشگاهی این رشته ورزشی در مسابقات قهرمانی باشگاه های جهان در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ نیز مخالفت کرد.این اتفاق در حالی رخ می دهد که بیش از ۶۰۰ ورزشکار در مسابقات انتخابی تیم ملی این رشته ورزشی حضور یافتند و ملی پوشان منتخب از اواخر خرداد ماه امسال در اردوی تیم ملی به سر می برند.

عدم حضور تیم های ایرانی در مسابقات بین المللی، هم اکنون دراگون بوت ایران را در آستانه تعلیق از سوی فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیایی این رشته ورزشی قرار داده است و عملا ایران به یک عضو غیر فعال تبدیل شده است.
تیم های ملی دراگون بوت بانوان و آقایان ایران در سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ موفق به کسب مدال های متعدد آسیایی و جهانی این رشته ورزشی شده اند.
  ۲۵۱ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.