« درباره الی » پس از ۶ سال از زمان ساخت در آمریکا اکران خواهد شد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتاز نیوز

2-1-2014112125818

فیلم «درباره الی» که اصغر فرهادی در سال ۱۳۸۷ نوشته و کارگردانی کرده است، بهار آینده در آمریکا به اکران عمومی می‌رسد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر ممتاز نیوز به نقل از آنا، شرکت Cinema Guild که مقر آن در نیویورک است و به کار پخش فیلم‌های مستقل، مستند یا غیر آمریکایی  اشتغال دارد، اکران عمومی فیلم «درباره الی» اثر اصغر فرهادی در آمریکا را بر عهده گرفته است.

ورایتی چهارشنبه‌شب گزارش داد که فیلم «درباره الی»، پنج سال بعد از آنکه برنده جایزه خرس نقره‌ای جشنواره برلین شده و همچنین جایزه بهترین فیلم جشنواره ترایبکا سال ۲۰۰۹ را دریافت کرده است، توسط  شرکت Cinema Guild امکان اکران عمومی پیدا می‌کند. علت اینکه این فیلم  اصغر فرهادی تاکنون به اکران گسترده در آمریکا نرسیده، این بوده که شرکتی که قبلاً پخش آن را بر عهده داشته، فعالیت خود را متوقف کرده است.

فیلم «درباره الی» ابتدا قرار است در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۲۴ (۱۹ فروردین ) در گردهمایی فیلم نیویورک به‌روی پرده برود و پس از آن اکران سراسری فیلم در آمریکا آغاز شود.  «درباره الی» چهارمین فیلم سینمایی بلندی است که اصغر فرهادی پس از «رقص در غبار»، «شهر زیبا» و «چهارشنبه سوری»  فیلم‌نامه‌اش را (بر اساس داستانی با همکاری آزاد جعفریان) نوشته و کارگردانی کرده  است. شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، گلشیفته فراهانی، مریلا زارعی، مانی حقیقی، پیمان معادی، رعنا آزادی‌ور، احمد مهرانفر و صابر ابر  در این فیلم بازی کرده‌اند.

در فیلم «درباره الی» چند جوان تهرانی که قصد دارند تعطیلات خود را در شمال ایران بگذرانند، ویلایی در کناردریای خزر اجاره می‌کنند.  ناپدید شدن یکی از اعضای این گروه به معمایی برای بقیه بدل می‌شود که آیا او آنها را ترک کرده و به تهران بازگشته یا در دریا غرق شده است و افشاگری‌های ناگزیر بعدی، زندگی همه آنها را دستخوش تغییر می‌کند.

فیلم «جدایی نادر از سیمین» که فرهادی دو سال پس از «درباره الی» ساخت، علاوه بر آنکه حدود ۸۰ جایزه بین‌المللی همچون خرس طلایی برلین، جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان، جایزه گلدن گلوب  بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان و جایزه سزار بهترین فیلم غیر فرانسه زبان و ده‌ها مورد نامزدی جوایز دیگر را نصیب این فیلم‌ساز و گروه سازندگان فیلم کرد، طبق آمار سایت IMDB فقط  در گیشه آمریکا بیش از ۷ میلیون دلار فروش داشت.

اخبار ایران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.