درباره هوش هیجانی و خود اکتشافی چه می‌دانید؟

به گزارش خبرآنلاین، موسسه خدمات فرهنگی رسا، کتاب «هوش هیجانی و مربیگری» نوشته باب وال با ترجمه ای از علی محمد گودرزی و علی رضا درخشان را منتشر کرد. تعامل بین دو موضوع هوش هیجانی و مربیگری، ارمغانی به نام تحول سازمانی را به همراه دارد، که در این کتاب بصورت کشف توانایی افرادو تربیت آنها تحت عنوان مربیگری، پیگیری شده است. آموزش راهکار های مربیگری، از مباحث اصلی کتاب است که ناشر اظهار امیدواری کرده برای کلیه رهبران کسب و کار، مدیران عالی، اعضای هیئت مدیره، به ویژه صاحب نظران و مدیران توسعه منابع انسانی سازمان ها مفید و ثمر بخش واقع گردد.

این اثر نخستین بار در سال ۲۰۰۶ میلادی به زبان انگلیسی و با عنوان «Coaching for Emotional Intelligence» منتشر شد و مورد توجه منتقدان و روانشناسان زیادی قرار گرفت. بسیاری از کارشناسان، این کتاب را اثری کاربردی دانستند و مخاطبانش را افرادی معرفی کردند که ایده‌های بزرگی در سر دارند و می‌خواهند در آینده مدیران و مربیان برجسته‌ای شوند. نویسنده از داستان‌ها و واکنش‌های زندگی شخصی‌اش هم بهره می‌برد و با نثری روان محتوای کتاب را به پیش می‌برد. کتاب به مخاطب می‌آموزد که پرورش استعداد در خود و اطرافیانمان نیازمند کسب شناخت و دانش است و تحقیقات و پیشنهادهای نویسنده به مخاطب کمک می‌کند به اهدافش برسد. از ویژگی‌های این کتاب، ساختارمند بودن آن است به طوری که افراد به آسانی می‌توانند آموزه‌های آن را به کار بگیرند و درس‌هایی از آن بیامورند. در این کتاب از تحول سازمانی به عنوان «ارمغان تعامل میان هوش هیجانی و مربیگری» یاد می‌شود.

نویسنده معتقد است که هوش هیجانی به عنوان یک سازه بنیادین روانشناختی، عامل جدی کامیابی رهبران و مدیران در محیط کار به حساب می آید. رهبران و مدیرهای سازمان های بزرگ اقتصادی و صنعتی جهان بر این باورند که اکثر موفقیت های آنان مرهون و مدیون مهارت های هوش هیجانی است. در سال های گذشته تصور می شد بهره هوشی بالای مدیران، عامل اصلی موفقیت در سازمان ها است اما ناگهان ورق برگشت و با تجلی مفهوم “هوش هیجانی” همه نگاه ها به سمت این موضوع اساسی معطوف شد. «خود آگاهی، مدیریت خود، مدیریت رابطه، شناخت هیجانات خود و دیگران» از جمله مفاهیمی هستند که با هوش هیجانی ارتباط دارند. روان شناسان هوش هیجانی را سوخت موتور محرکه موفقیت ها یا نوعی رادار اجتماعی به منظور برقراری ارتباط سازنده و اثر بخش با دیگران می دانند.

مترجمین این کتاب نیز معتقدند: تا کنون بیش از صدها جلد کتاب در زمینه هوش هیجانی نوشته شده است اما بدون مبالغه و مجامله، کتاب “هوش هیجانی و مربیگری” یک اثر کاربردی منحصر به فرد و ممتاز در گستره روان شناختی مدیریت می باشد.

مولف در ابتدای کتاب، به خواننده اثر خود یک سفر فردی به نام «خود اکتشافی» را پیشنهاد می کند که این سفر در مراحل مختلف مطالعهاین اثر، رازهای شگرف مربیگری را برای او آشکار می کند.

در فصل اول این کتاب با عنوان «درک هوش هیجانی» می خوانیم:
«مربیگری هوش هیجانی مستلزم این است که چگونگی تاثیر گذاری آن بر موفقیت افراد و سازمان ها را بدانیم. اگر فقط یک بار شروع به مطالعه در این زمینه کنیم، چاره ای جز تعمق در توسعه هوش هیجانی خود و نقش آن در زندگی خصوصی و حرفه ای خود نداریم.

مطالعه هوش هیجانی ما را به سمت طرح این پرسش ها راهنمایی می کند: به چه روش هایی هوش هیجانی را در کار و زندگی خود به نمایش می گذاریم؟ و در چه زمینه هایی محتاج به توسعه بوده و چگونه بهبود هوش هیجانی بر کار و زندگی من تاثیر گذار خواهد بود؟

کتاب «هوش هیجانی و مربیگری»، در ۲۸۷ صفحه با قیمت ۷۵۰۰ تومان، در اختیار مدیران و راهبرانی که علاقمند به کشف رموز توسعه توانایی های کارمندان هستند، قرار داده شده است.
 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این آثار را تلفنی سفارش بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.