درب حرم مطهر امام علی (ع) وارد اهواز شد

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با هماهنگی مسوولان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، در‌ب مطهر حرم امام علی (ع) هفته گذشته از شیراز وارد امیدیه در جنوب شرقی خوزستان شد و سپس برای تبرک و زیارت به شهرهای رامهرمز، هفتکل ،ایذه ، باغملک ، مسجدسلیمان ، شوشتر ، گتوند ، ملاثانی و شیبان انتقال داده شد و پیش از ظهر امروز در میان خیل عظیم عاشقان ولایت و امامت وارد اهواز شد.

‘محمد تقی چهار محالی’ افزود: درب حرم مطهر امام علی (ع) به مدت سه شب برای زیارت و تبرک در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز خواهد بود و سپس به آبادان و خرمشهر انتقال داده می شود.

وی گفت: این درب در ابعاد چهار متر و ۱۰ سانتیمتر در دو متر و بیست سانتیمتر و شامل یک کیلو طلا، ۶۵ کیلو نقره و ۶۵ کیلو مس ساخته شده از چوب درختانی نظیر کهور، نارنج و ساج و به وزن تقریبی ۸۰۰ کیلوگرم توسط هنرمندان شیرازی در مدت زمان ۹ ماه ساخته شده است.

طبق برنامه اعلام شده از سوی ستاد بازسازی عبتات عالیات خوزستان قرار است ۲۷مرداد ماه (هفته آخر ماه مبارک رمضان) درب حرم مطهر امام علی (ع) از طریق یکی از مرزهای غربی کشور به شهر نجف اشرف برای نصب انتقال یابد.

ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان مسوولیت طلاکاری و بازسازی ایوان حرم علوی را بر عهده گرفته و قرار است تا پایان امسال این پروژه به اتمام برسد.

مردم ولایتمدار و دوستدار آل علی (ع) در خوزستان تاکنون کمک ها نذور و هدایای زیادی را برای بازسازی حرم های امامان معصوم علیهم السلام به شهرهای مقدس سامرا، نجف اشرف، کربلا و کاظمین ارسال کرده اند.

ک/۳ ۶۴۶/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۸۹۷۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.